AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.578

Backljus vid besiktning

Är det någon som vet om man behöver backljus för att gå igenom besiktningen?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nej det behöver du inte. Enda de kan anmärka på är om de lyser hela tiden.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det måste väl fungera tycker jag...dem är ju viktigare än sidoblinkers och dem måste ju fungera...men jag är inte säker på min sak...

/Henke

BMW CS #5075
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Behöver INTE fungera/finnas. Mycket riktigt att de ej får lysa hela tiden.
/Kidde

Vill ha BMW igen!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det finns inget krav på att det ska finnas backningsstrålkastare, eller att den ska funka om den finns. Finns den får den endast lysa när backväxeln är ilagd.

"Henrik.A": Varför tycker du backningsstrålkastare är viktigare än sidokörriktningsvisare?

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Passar på att fråga...vad säger gubbarna om ena parkeringsljuset är trasigt?
Det är ett rent H-vete att byta lampan...det blir väl inte ombesikting....
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
En positionslykta ur funktion ger en villkorstvåa förutsatt att du inte fått anmärkt på det vid tidigare besiktning. Har du andra tvåor övergår villkorstvåan automatiskt till en skarp tvåa!

Gubbe kan du för övrigt vara själv... :)

Jeppe

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Så ja Gubbe lille! ;)

Men vad betyder det? vilkorstvåa? att jag slipper åka tillbaka eller?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, motsvarande den gamla ettan. Du är skyldig att åtgärda bristen snarast, men behöver inte återkomma för efterkontroll. Finns bristen även på nästa kontrollbesiktning blir det automatiskt en tvåa.

Jeppe

Länk
mosse:
är de så himla svårt å byta den lampan på din?
för de är väl på M3:an du menar va!?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
LazerEye:
Nej det är på vinterbilen, Nissan Primera GT -99, ett helsike, blodiga knogar och tandagnisslan! :-((
Mosse: synden straffar sig själv när man kör riskokare..hehehe
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Oumbärligt att ha en besiktningstekniker här på forumet!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Gasar Magnus
Bästa bil jag ägt, felfri i över 3 år & grymt kul att köra.
Skulle inte vilja sätta mig i en Opel dock, inte levande i alla fall!

Verkar som du har lite förutfattade meningar om japanska bilar...hört talas om Nissan Skyline GTR?
Nissan Primera är faktiskt en bra bil...men på japanare är de ofta så att motorn fungerar alltid men de är andra är de lite mindre bra kvlité på
jodå hade Nissan Sunny ett tag... inget fel på kvalisorten på dom japanska åkdonen men jag vet inte.... känslan i många detaljer, anonmyma ( var det inte för emblem utanpå så vete fasen vad det är för märke), dyra delar när det väl går sönder
Sunny GTR är ju en kul udda fågel (säljs den ens utan för Japan??)
Dom schyssta japsåken är ju 70-80 talssportbilarna för USA Datsun Z -serien, Toyota Supra, Opel har varit på dekis sen Manta & Monza försvann, till mitt försvar har jag dock inte valy den själv ..(servicebil), håller helt och fullt med om Opels klart tvivelaktiga image...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Bra då är vi överrens!
Vad det gäller den övriga kvalit´´en, förrutom motorerna på "riskokare" så har ingenting pajat på bilen förrutom en värmesits! allt fungerar perfekt.
Japanerna bygger sina bilar med stolthet (även om nu min GT är byggd i England...)
/K
...och i England kör man på fel sida av vägen, häller socker på popcornen, vinäger på pommes frites, drar vattenledningarna utanpå husen så om det är bra eller dåligt vet jag inte... ( skall dock berätta en hemlis ang. min Opel/Renault/Nissan minibuss: dom byggs i england av Vauxhall.....)
mosse. Den där skyline finns ju bara som högerstyrd vem f-n vill ha det om man inte är en brevbärare.

MVH Tony
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det där var ju ett ganska lamt argument....jag skulle köpa bilen om den så hade ratten i bagageluckan!!!
Vet du någonting om Skyline GTR ?? om inte så förelår jag att du tar en titt på nätet...sanslös bil!

Gasar Magnus...bilen är BYGGD i england, inte ritad & kosntruerad, det har Japanerna gjort! ;)
Mosse: just det BYGGD i England och engelskbyggda bilar är ju inte direkt kända för att vara dom mesta välbyggda.... LR fabriken var visst världens sämsta kvalitets mässigt när BMW tog över ( innan Ford) där varje LR hade i snitt 12 anm. som kunde härledas till dåliga/felaktig montering ....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.