|
|
|
|---|---|
|
Råkade ut för detta när jag körde ut bilen för ett tag sedan. Har startat den flera ggr, sen dess men den har bara dykt upp ett par ggr. Vad menas med det? Oljenivån är helt ok. Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk | |
|
Det betyder att sensorn är defekt på något viseller att kontakten med den brister(?), ofta kan man åtgärda detta genom att plocka ner och rengöra smörja upp kontakter o dyl. En ny sensor är nog inte tokdyr iheller. Säkerligen en jättebra sak att ha fungerande. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Vart sitter sensorn?? Vilka kontakter skall smörjas? Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
Du har extra till behör på din Bimmer kolla detta, jag skrev ett inlägg där: Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det svarar ju inte på vad oilsensor, står för..... Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
Oilsensor är en sorts givare som känner av om din motor har rätt oljenivå/oljetryck. Att din CheckControl varnar för Oilsensor betyder (precis som pcdoktor skriver) att den är defekt. Det kan då räcka med att rengöra och smörja upp den med 5-56 eller liknande. Länk |
|
|
VAR!?...skall jag smörja?? är det bara jag som inte hänger med eller?.. Men var skall jag smörja? Vart sitter sensorn?... Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
Oljesensorn sitter nere i tråget. Oljesensorn känner bara av oljenivån inte oljetrycket. För oljetrycket finns en annan sensor och larmar då "öldruch..." någonting på check controllen, mvh Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.