|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har en fråga angående fälgar. Fälgarna har suttit på en E36 och bultcirkeln är 5 X 120. På fälgen som är 8,5 X 17 är ET27. Och på fälgen som är 10 X 17 är ET30. Passar dom här på en E34? 8,5 och 10 tums hjul har jag haft på förut, men jag undrar om bultcirkeln och ET. PB | |
| Det tror jag inte att de gör.Vi provade mina bakfälgar på kompisens E36 och de stack säkert ut 2" utanför skärmkanten så E36-fälgar i den dimensionen borde rimligen ta i fjäderbenet på en E34,men är det inte för mycket besvär kan det vara värt att prova.Kanske går de på med spacers. | |
| På e34 är ET 20-22. | |
|
Fälgarna passar om man lägger spacerplattor emellan. Plattorna måste dock vara ca: 20 mm. Har själv provat med detta men har väldigt dåliga erfarenheter med bl.a. vibrationer i bilen. Mitt råd är alltså att inte använda fälgarna. //Stefan _____________________ Länk |
|
|
Tack för svaren. Då vet jag att jag inte bryr mej om att krångla med dom fälgarna, så då är det bara att börja leta efter några andra. Trevlig fortsättning alla BMW-ägare! PB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.