|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Var i Lofsdalen nyårsveckan, med min 528, E39.... Skulle låsa upp bilen vid -25 grader... Gick inte!! Tog inte emot sigaler från nyckeln. Inte nån knapps funktion funkade. Nya batterier i nyckeln. Har varit med om detta en gång tidigare, då löste jag det med att prova att hålla nyckeln nära bilen, och trycka... Då gick det.... Det gick den här gången med, men det var nära att jag fick ge upp.... Sprang runt bilen, och tryckte som en galning överallt.... Tog nu fram motorvärmarkabeln när jag öppnat bilen iallafall.... Som tur var.... För nästa dag var det ännu kallare, och då var det helt omöjligt att låsa upp... Det gick bara inte.... Jag var rättså sur, och sa en helt del arga ord om tyska skitbilar... :-( Satt iallafall i motor/kupévärmarsladden, och lät den gå nån timme..... Sen var det bara att gå ut och låsa upp bilen..!???! Inga problem.... Vad tusan...? Funkar inte min mottagare när den blir kall? Nån mer som märkt av detta...? mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) | |
|
Hej du, Jag kan tänka mig att du fått fukt i centrallåsen. Dvs det spelar ingen roll hur du trycker o har dig, det är liksom inget fel på mottagaren i sig, utan låsen är så frusna att motorn (en pytteliten jävel som inte är anpasad för ordentlig kyla) inte orkar öppna låsen. Det händer på min ibland. Ett tips är att om du kan så låt bilen stå i ett varmgarage över natten med öppna dörrar så all fukt torkar. Men det kan ju vara ngt annat vad vet jag. |
|
|
Nope, tror jag inte.... 1: Det gick inte att låsa upp, på "lås upp-knappen". 2: Trycker man på "lås-knappen", när bilen är låst, ska innerbelysningen tändas. Gjorde den inte heller... 3: Tryckte jag på "öppna bakluckan-knappen", så hände inte heller nåt... Så med dom förutsättningarna, förmodar jag att signalerna inte gick fram.... Provade även med att få nyckeln helt rums-varm, utan nåt resultat, ifall den skulle vara kall i batterierna.... ...... /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
Jag upptäckte samma problem på min bil när det var runt -20 grader, men jag kunde låsa upp centrallåset genom att låsa upp bakluckan med nyckeln (dörrlåset var fruset, så där fick jag inte ens in nyckeln). Det verkar inte som det skulle vara fel (frusna) på motorerna till låset då den låste upp/låste som den skulle när jag vred om nyckeln (ljudet verkade vara detsamma, den verkade inte arbeta märkbart långsammare) Magnus |
|
|
Jag råkar ut för samma problem nu när kylan krupit ner till -20. Jag värmde min sändare i handen så funkade den igen samtliga gånger den strejkat. / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.