AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
285

köpa 540 eller kanske 325 ?

Kuniva
jag har funderat på att byta bil i sommar och jag har varit inne på en 325 e36 men jag har mer och mer börjat snegla på 540 för jag vill inte riktigt lämna 5 serien... om ni har några synpunkter så vill jag gärna höra !!!
Beror på vad du är ute efter.
540 är ju en jättetrevlig maskin när man ska köra
landsväg men det är ju inte direkt något man sladdar
runt i rondeller med. 325 är mer gocart (åtminstonde
om man har M chassi). Om jag skulle behöva välja någon
av mina så tror jag att jag skulle välja 540'n dock.

Kan bero på att man börjar bli bekväm av sig :-D
Kuniva
bekväm ja =)
men jag var ju som ute efter en blandning av både lite gocart men ändå ha den här lite större bilen! jag har ju en 525 som jag ändå gillar men jag vill ha mer att åka med!
en m5 då ??
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har du råd med försäkringen på en M5:a så för den är knivig kan jag tro , sen repkostnader om det är nåt som går sönder , men en 540 är ju inte så lite att åka med !

Länk
540 med M-chassi är som en stor GTI-bil rolig både på motorväg och kurvig väg, Nürburgring extremt roligt trots trötta stötdämpare ny resa i April med nya dämpare.

325i E36 kan jag inte uttala mig om aldrig kört någon.

MVH Stephan
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
När jag bytte till sänkfjädrar på min 540 så blev skillnaden som natt och dag! Från "gungig" direkrörsracer till förvuxen go-cart på anabola steroider! Nåja, skillnaden blev i.a.f. radikal. 540:n är inget man slänger runt med på en go-cart bana men den duger gott och väl till snabb, kurvig landsväg även om tyngden känns . I kombination med rätt fjädring och hjul så kan det bära iväg duktigt även med aut. låda!

RAWLAW

V8:a bruksbil
Rad4:a i hobbybilen
Where did I go wrong?...
har m chassie på min 255/40!/17 bak och 235 fram tycker den går lika bra i kurvor som min gammla 328:a men med mycket mer punch i motorn och det ska bli mer ;-)

V8-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.