|
|
|
|---|---|
| Har en E34 som gnisslar väldigt mycket tror det kommer från ovanför askkoppen nånstans. Om man trycker askkoppen uppåt och håller den där försvinner det lite grann.Nån som hört nåt liknande? | |
storken25 |
Spraya på lite 5-56 så försvinner det nog. |
| Vart? | |
|
Gnisslar det när du kör eller? Mvh: Friik |
|
| Ja, när det är lite sämre vägar kan gnissla väldigt mycket. | |
|
Ta bort askkoppen!... eller ta bort allt och spraya allt med 5-56. Det är nog bara nåt som sitter löst eller glappt. Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
Precis slit ut hela inredning och spraya överallt ;) Har nå liknande problem som kommer typ från handskfacket eller lådan eller däromkring viner som fan asså högt !! men det försvinner efter 5-10s. är bara när det är extremt kallt -20 och neråt eller uppåt eller vad man ska säga... _____________ Länk |
|
|
Hade liknande problem i somras då jag höll på att bli galen av ett vinande ljud. Kunde ej lokalisera ljudet, men en dag när jag låg under huven så råkade jag stöta till Den svarta plasten nere vid framrutan, pollenfiltret, och det var den! Det var bara pyttelite glapp som gjorde att det lät som hela instrumentpanelen visslade. Satte en liten tejpbit under och lite 5-56 så slutade det. Detta var bara på höger sida! Vid handskfacket och runtomkring. Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
Aha säkert nå sånt som jag har råkat ut för... är det plastgallrerna på huven säger du ? för mina är lös båda två tror jag medans på min 518i är dom fast typ ! _____________ Länk |
|
|
Ja det är plastgallret jag menar! Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.