|
|
|
|---|---|
| Gäller försäkringen vid chiptrimning? Om inte, ni som har chippat vad har ni för försäkring? Känns som om försäkringsbolagen har hur många undantag som helst där försäkringen inte gäller. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Maskinskadeförsäkringen kan du se som upphörd. Då försäkringsbolagen kontrollerar styrboxen vid eventuell motorskada när gällande maskinskadeförsäkring finnas. Annars bryr dom sig inte kan jag tänka mig.Eventuell effektökning på en sugmotor är ju bara marginell. MVH Hasso Länk |
|
Vet ej med säkerhet angående bilar men antar att denna regel omfattar såväl motorcyklar som bilar: Trimning av motorcykel som resulterar i ett högre effektuttag kräver ombesiktning och nytt reg.bevis med den nya effekten angiven. Varför? >>> premieberäkningen baseras på vikt/effekt. Polaren kraschade sin trimmade hoj och f.b lät kontrollera cykeln för eventuella oegentligheter innan skaderegleringen och de vägrade att ersätta honom med 100 % då han i deras ögon brukade ett oregistrerat och felförsäkrat fordon. /Dominik |
|
|
Där ser man, någon hinner alltid före en :)) /Dominik |
|
| Eftersom har för mig 15% effektökning och är godkänt för att kunna besiktiga bilen, måste även detta gälla vid försäkringsärenden..annars rimmar det illa. | |
|
Dominik: Vet du hur mycket han fick ut på försäkringen ? Handlar det om 25, 50 eller 75% ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.