|
|
|
|---|---|
|
Är denna så speciell som han påstår, eller det är "bara" en Highline? Länk Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk | |
|
Aaaah, "it´s just a highline", iaf. som jag ser det ///M-power for the folks!!! |
|
|
Jo, det är en Highline. //Schnitzer |
|
| Någon som har kollat på den? | |
|
Den verkar ju vara fin, men det är ju inte direkt billigt, men en fin Highline skall man inte heller skänka bort. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Ser ut att var olika lack på framdörr resp. framskärm... kan ju vara bilden iof. | |
Paap Reeder |
Hej! Har också sett denna annons. Har ännu inte riktigt hunnit fräsa omkring med min M 70 men inte tror jag den pinnar på till 100 på 7 blankt? I vilket fall gör inte en HL det som är ca 160 kg tyngre vill jag minnas (eller var det 260?). Den har dessutom dbla AC-kompressorer samt dbla gen vilka även de vill ha litet effekt av de tillgängliga 300, även om kanske AC:na går i friläge. Vi kan nu evighetsförlänga denna tråd med att börja diskutera vad en sådan pjäs kan vara värd? Kan inte riktigt se regnr på min bärbara skärm men intressant vore att ta reda på vilket tillvår den eg har - vilket man kan luskas ut via regnr. 75´för en 91`:a låter drygt. Den kanke är i Mint Cond? MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder, BMW anger 0-100 km/h på 7,4 s på vanliga 750iL, men Teknikens Värld mätte upp 7,2 s vet jag. Om samma siffror gäller Highline vet jag ej. 75.000 är väl lite i högsta laget, men lite drygt 60.000 kr skall man nog få ut för en Highline, om den är fin. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
7 blankt är jag skeptisk till... Min gick på 7.6 (men då slog ascn till i starten ;) ) Den bilen skulle man inte tackat nej till... men är highline utrustningen verkligen värd så mycket? |
|
|
Jag skulle kunna tänka mig att ge 75' kronor för en Highline, beroende på skick och miltal. Jag kan tänka mig att när man har den så känns den nog värre än att bara se på bilderna. Jag tycker inte att 75' är särskilt dyrt faktiskt, men andra kanske inte vill lägga ner de pengarna på en sådan. Har man en vanlig 750 som kostade 40' så dröjer det inte längre innan man är uppe i de 75' heller. //Schnitzer |
|
|
Beror alldeles på skicket, historik mm, det gamla vanliga alltså. Jag har inga problem med 75´ för rätt bil...... zaharald |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Min sambo har en highline på 30 000 mil som hon vill ha 60 000:- för. Inget av intresse? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
75000 kr är inte dyrt för en sån OM den är fin. Det finns ju bara tillverkat 800 st. Tror nog det känns som hittat när man sitter i baksätet och lekar med kylskåpet, träborden och elstolarna. //Sniffer |
|
|
BMW-beroende: Många tycker inte om 30.000 mil på mätaren så där har du svaret. //Schnitzer |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Schnitzer: Om en 750 motor är välservad går den uppåt 40 - 50 000 mil utan renovering. Känner till en som gått 62 000 mil med ett kamaxelbyte på 40 000 mil. Om bilen är välskött och allt fungerar tycker jag personligen att mjiltalet är något underordnat. Eller som Sniffer säger, det finns inte så många, kommer med åren att bli samlarvärde på dem. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
BMW-beroende: Jag tycker inte heller att miltalet spelar någon roll på en entusiastbil, men tyvärr så tycker svenskarna inte om höga mätarställningar verkar det som, sedan är de så himla kräsna också, men vi får hoppas att någon köper din sambos då. //Schnitzer |
|
|
BMW-beroende: Var det den som stog på bilfirma i Kalmar för några månader sen? Och även i börsen för någon vecka sen? Automat är bekvämt |
|
|
Jag tror det var det. //Schnitzer |
|
|
Ev. Samlarvärde!? Kommer förmodligen att gälla de bilar som är välbevarade, välskötta, extremt bra skick, lite mil (dok.), originalskick. Allt extragodis ska fungera! De exemplaren blir ju inte direkt fler o fler.... söndermekade, påkletad "personlig" lull-lull, rost trasig ac.ev 2, dålig lack, hemmapulade stereopaket mm. lär ju inte direkt ge något + i kanten....dom hamnar till sist på kyrkogården eller blir styckade hos ECP för att återvinnas...... zaharald |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.