|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar hur man tar lös glasen till ytterbackspeglarna på E30? Det är nämligen så att ett av glasen vibrerar orovarslande mycket vid motorvägsfart, Jag har tänkt ta lös det och förbättra fästanordningen. Jag undrar också om lampan för bakrutedefrostern ska lysa svagt när den inte är påkopplad på E30? På min mors E34 gör den det, men på min är den svart tills man slår på defrostern. Ska det vara så? | |
|
Det är bara att ta en mejsel och vrida plastringen som syns i ett hål på undersidan av spegeln. Det behövs bara ca 1/2 cm åt något håll (kommer inte ihåg vilket) så är glaset löst. Vad det gäller lampan för bakrutedef. så lyser inte min heller förrän jag slår på den. Om det är riktigt eller inte vet jag inte, men det viktigaste är ju att den funkar och det gör min. |
|
Len |
Om glaset fladdrar så är det nog redan löst (på väg att falla ur). Kostar visst ca 150 kr på BMW... Kör (eller tryck) glaset så att det vinklas uppåt, så ser du piggarna i nederkanten som man trycker åt sidan. Om den vridbara plastramen som sitter på baksidan av glaset inte vill stanna i låst läge, så kan man som jag gjort sätta ett eller några lager av t.ex. maskeringstejp på baksidan av glaset för att få låsningen att inte glida upp. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.