AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.286

Undrar om små reg skyltar?

Sida 2 av 2
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Ett tips till alla med hemmapulade skyltar, montera dem med karborreband! (-; sätt även det på orginalskylten, blir det bes. slit av lilla på med stora, ska du åka till din mormor i Avesta, dvs riks 70, så slit av framskylten. sätt på den när du kommer hem.

ra
976
rawsezx

Edit: kameraskåp på väg 70 alltså. (-;

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min kills kompis hade på sin cosworth en lite reg plåt inan han sålde den nu.. Och den åkte han in på besikting utan problem med, inga problem heller med polisen.. Men killens som hade gjort den där plåten, hade gjort så det datum när vv hade utfärdat den och så fanns med på plåten som orginalet.. så precis ut som vv bara att den var mindre ..

Mvh Teres
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Här kan ni köpa de små skyltarna.

Länk

Glecar
Vägverket har en lista över alla bilar som tillåts ha lilla skylten.. finns den inte på listan , ska ett foto skickas in att det inte finns plats för den vanliga skylten.. OBS ! Ombyggd front = inte tillräckligt skäl...

Ska inte ha kvar min Biturbo länge till hoppas jag.
Glecar
Ville ha den självhäftande skoterskylten.. Jag jobbade på huvudkontoret på vägverket i Borlänge och pratade med honom som bestämmer sådant.. Där av...

Ska inte ha kvar min Biturbo länge till hoppas jag.Länk
ra
976
rawsezx

Glecar: går det att få tillgång till den där listan nånstans?

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jo, det vet vi att Vägverket har sina regler. Nu kan dessa även vara mycket speciella och här gör våra bilklubbar mycket för att hjälpa de bilintresserade. American Car Club Sweden har gjort egna skyltar och skickat ut till 2500 klubbmedlemmar som monterat dessa på sina bilar. Vad kan ske, jo de får några hundralappar i böter. Allt bygger på att Vägverkets skyltar inte passar i skyltlådorna på amerikanska bilar. De gamla skyltarna kunde du få i mindre modell vilket jag har på ett par amerianska bilar, men enligt uppgift jag fått så går detta inte numera, därför ACCS agerande.

Länk

PS Enligt senaste klubbtidningen från ACCS så har ännu ingen fått böter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.