AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.283

Undrar om små reg skyltar?

Sida 1 av 2
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Jag undrar om jag sätter på min bmw liten regskylt men bara fram. Skulle polisen ha nåt emot? Dom på besiktningen skulle det , det vet jag ......Men är det mycket risk för att få böter för detta.
Har innan ringt för att beställa små skyltar från vägverket men nej sa dom, men jag ska sätta fram bara ändå(Reklam firma)........Blir det böter????

...::Kristijan::...
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Länk

...::Kristijan::...
Om du sätter på en liten reg plåt som ej kommer i från vägverket så kan du räkna med att få böter om du blir stoppad, om du spelar dum å inte vet att din skylt är olaglig så kan du få en varning, men om du åker fast för många gånger så blir det ombesiktning.

Länk

ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Har en liten regskylt på min golf. Fick en ombesikting, Dom skrev de i pappren som Regskylt fram SAKNAS...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tidigare var anmärkningen "regskylt saknas", är den inte tillverkad av Vägverket är det ingen regskylt, utan en vit plastskylt med tecken på!? Numera är anmärkningen "regskylt felaktig", eller "regskylt otillåten typ".

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Länk
lär ju inte vara några större problem me en liten reg.skylt ute på gatorna...problemet är väl besiktningen!
Ej godkänd VV skylt= Märkes förfalskning.
Polisen ska beslagta den och ge böter. Det hjälper inte att "spela dum"...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
* Z3c 4 ever!*
Dom 4 gångerna jag har blivit stoppad med liten reg skylt fram så har jag fått böter en gång men dom har aldrig tagit skylten utan bara upplyst mig om att det räknades som jag körde utan och kunde välja mellan att sätta dit orginal eller få böter nästa gång och ombesiktning.

Jag vet inte om reglerna sägar att dom ska ta skylten på plats eller ej men jag har inte hört att dom tar skylten.

Länk

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Polisen har ingen rätt att ta skylten från din bil, det är din ägodel. Skulle någon göra det är det bara att polisanmäla för tillgrepp och egenmäktigt förfarande. Det är inte otillåtet att ha en icke godkänd skylt, det är bristen på en godkänd skylt du får böter för.

Om du däremot har en skylt med ett felaktigt registreringsnummer på bilen kan du bli dömd för urkundsförfalskning eller bedrägeri.

Om problemet bara är besiktningen kan man ju fästa en godkänd skylt utanpå den andra precis när man besiktar...

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Länk
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
När jag tappade körkortet med min Cheva så påpekade dom angående mina regskyltar..

Jag har plåtar med Amerikanska mått 30&15cm + att det står Camaro 69 under regnummret.

Polismannen som gick runt bilen frågade angående plåtarna.
"De där reg-plåtarna är inte från VV eller?"
"Ingen aning dom har då jämt suttit där sen 96" sa jag då
"Se till att fixa andra plåtar"

Det handlar nog lite om slump.. hur man beter sig i trafiken åså..
Är man å sladdar å leker å kör allmänt stökigt... så kanske dom tar en för vårdslöshet + att dom vill ge en mer böter.. gör en flygande och du får kanske ombes tack vare plåten..

Mvh Andreas

Ps Min bil gick då igenom bes u.a hade då plåtarna på bilen... fast det ser rätt naturligt ut på min bil... har man en mini kanske dom tycker annat.
R3
31
R3
M3 -96
Jag har en liten jättefin skylt på min bil :-) kört försiktigt i 2 veckor här i Norrköping (Nyss köpt bilen) Blivit stoppad 4 gånger med 2 böterslappar a 400kr + inprejad av 2polisbilar samtidigt + brutal utskällning. Trots att jag beställt en ny skylt från vv. Kör nu med en tillfällig skylt som jag fick hämta på polisstationen igår. Så VARNING för Norrköpingspoliserna :-) Kolla länken om nitisk polis på M3 forumet.
men shit.. hur fan kan dom bry sig så jävla mycket?
skylt som skylt. Den reflekterar osv. orka bry sig liksom. Vägra åka runt o leta rånare eller nått istället för att bry sig om piss grejer.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om någon ser när rånarna kör iväg är det mycket lättare att hitta dom om regskylten är av korrekt utförande och lättavläst, men om rånarna däremot är riktiga busar och har meckat ihop en egen regskylt kanske dom kommer undan endast tack vare detta... ;)

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
insideinformation säger att dom nya 'öststatsskyltarna' kommer o ersättas vid nyår igen =) av samma som var innan dessa!

///danne

Finns det ingen firma som gör exakta kopior av vv skyltar? :)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vad skulle idén vara? Tror inte någon tillverkar skyltarna billigare än Vägverket i alla fall!

Jeppe

"Har innan ringt för att beställa små skyltar från vägverket men nej sa dom, men jag ska sätta fram bara ändå" sa krisijan. Vill dom inte ens sälja? vad ska man göra?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Varför får MC egentligen köra utan regnr fram medan bilar måste ha det???

En MC behöver ju aldrig bry sig om ett kameraskåp och gör väl för det mesta inte det heller.

Nu ser jag hellre at vi bilister slipper den fula skylten fram än att MC tvingas ha en fram.

Men det är ju klart att stjäl någon min bil så vill jag ju att polisen lätt ser det. Å andra sidan om polisen gjorde sitt jobb så satt alla tjuvar och banditer bakom lås och bom och vi vanliga människor kunde sova ordentligt om nätterna.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Anledningen till att en mc inte behöver ha någon skylt fram är helt enkelt att det vore väldigt opraktiskt, oftast finns ingen lämplig plats, och de aerodynamiska egenskaperna skulle påverkas högst påtagligt.
Inte ens i en perfekt värld skulle polisen kunna sätta en brottsling bakom lås och bom innan han begått sitt första brott, och redan då kan din bil vara stulen...

Jeppe

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har små plåtar på min "nya" bil både bak och fram. Det är dem små från VV och framspoilern är ju gjord för de skyltarna och jag antar att det va därför förra ägaren fick de plåtarna godkända. Det konstiga är att det är en M3 org. spoiler fram och jag trodde den va gjord för normal stora plåtar. Har jag kanske någon annorlunda spoiler fram el. Bilen är import 00.

För övrigt så gick bilen igenom besiktningen utan några "skyltproblem" igår (29/4). Problem med polis har jag ej hunnit haft ännu men men....

Mvh Jimmy
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har du Vägverkets egna skyltar kan du inte få några problem med polisen.

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.