AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
501

M-speglarnas sladdar rycktes av vid stöld. :-(

er
19
erikwa
BMW M5 -99
Jag har tidigare skrivit om att mina 850CSi-speglar stals på julafton. Nu har jag kommit på en lite otrevlig detalj. Att sno speglarna var perverst bara det, men gärningsmannen/kvinnan har inte klippt av kablarna.
På förarsidan har kabeln ryckts ur sin sockel i spegeln. På passagerarsidan har istället sladdkontakten inuti dörren rycks av och hängde med upp till fästet för att sedan ryckas av sladden då den inte kom ut genom hålet. Vill inte veta hur det ser ut inuti dörrarna. Jag tänkte öppna och rensa ut alla sladdstumpar.
Detta visar att stölden kanske inte var planerad. Då borde väl ändå tjuven använd avknipsartång.

Väntar på nya speglar från BMW Group Solna. Ska komma i slutet av januari.
Vid montering MÅSTE jag se till att stöld inte upprepas. Bulta fast speglarna, larma... annars kommer dom garanterat tas igen.

Vad är era erfarenheter av M-spegelsstöld?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har gjort en sajt där du kan registrera bilprylar som du blivit bestulen på:
Länk

Jag tror det är en bra idé att märka sina speglar och andra stöldbegärliga objekt på bilen. Det kanske inte ökar chanserna att få tillbaka dem med så många procent, men det lär iaf orsaka lite huvudbry när de ska krängas vidare på den svarta marknaden.

Kristijan
BMW 525iMk -01
uhhhh fan tungt kompis..........Hade köpt min 318 tds för ett år sen,Har hela M3 paketet på den inklusive orginal ///M3 speglar. Kanske haft den i 3 månader och så vaknar jag en vacker sommar morgon(nu i sommras) och så såg jag redan långt bortifrån bilen at allt inte var som det ska. När jag komm närmare så såg jag sladdarna hänga ner fint och försiktigt demonterat. Ville bara svimma fan. Så jag kan tänka mig hur du kände dig , på en julafton med. Synd....

...::Kristijan::...
er
19
erikwa
BMW M5 -99
Wolv: Stulnasakersidan gav detta när jag skulle registrera:
java.sql.SQLException: Error during query: Unexpected Exception: java.sql.SQLException message given: Syntax error or access violation: You have an error in your SQL syntax near 'kr,'Klisterlappar p? undersidan.',90,'M-speglar. BMW 850CSi.',1993,'BMW 850CSi-s' at line 1
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
erikwa: är din bil röd,jag såg en 850 vid OK Häggvik idag ca 14.15 ,den hade inga speglar så jag antog att det var du,mycket tråkigt att se.

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
erikwa:
Har fixat det till dig, använde loggarna till att lägga in den data du angett. Hade du någon bild till?
Anledningen till att det gick snett var att du angav "kr" efter hittelönssumman då det förväntades endast ett numeriskt värde....har åsidosatt parameterkollen en aning pga tidsbrist, men det blir bättre när jag får tid att uppdatera lite... :)

Är du redan användare? Logga in i menyn.