|
|
|
|---|---|
|
Som det sagt tidigare i detta forum har e46:an haft en del "brister". Är det någon som vet när dessa fixades om de har förbättras. Problem som har diskuterats är sprucket termostathus, veka spindelleder/främre bärarmar samt bakaxlar har tydligen också bytts ut pga oljud. Nisse | |
|
dom borde ju ha gjort nånting åt de på -03:orna,annars vore de ju lite lustigt... de bästa är väl å prata me nån bmw-handlare...svaren här inne blir nog mest gissningar skulle ja tippa på! |
|
|
Åtminstone termostathusen och bärarmarna fram är åtgärdade i produktionen. Hur det är med bakaxeln vet jag inte. Mvh |
|
|
Johan B: Har du något datum för dessa åtgärder. Har det fixats till min 01:a uttagen 6 dec 00. Nisse |
|
|
Bärarmarna byttes enligt vad jag har förstått det ut 2001 månad 02. Iofs lätt att kolla själv då de nya bakre bärarmarna i framvagnen liknar två böjda "rör" som är förbundna sinsemellan med tvärstag. Hela konstruktionen kan liknas vid en böjd "stege" som smalnar av i båda ändar. Den gamla bärarmen liknade en boumerang i ett stycke. Termostaten är jag osäker på. Mvh |
|
|
LazerEye>>>Det där med att fråga en BMW-handlare brukar vara lite "lurigt"...En del säger att problemen aldrig funnits :)))) Men det skadar ju inte att prova iaf. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.