|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dela med mig av informationen som delgavs mig idag då jag diagnostiserade min 528 hos BMW. Symptomen var ojämn gång, ojämn acceleration, dog ibland på tomgång och allmän brist på bottendrag (som att köra 523 ung.). Motorn varvade ur bra och hade man inte kört den innan hade man kanske inte trott att något var galet. Dock var accelerationen ryckig, effekten kom i olika "steg". Det mesta tydde på en slumrande cylinder fast ändå inte! Inga av stiften var varken sotiga eller blöta och även spolarna verkade krya när jag mätte dem. Orsaken var en kortad vevaxelgivare. Förmodligen har det kommit in fukt i givaren vid en motortvätt. Priset på givaren är 720:- och arbetet på 500:-. Passade även på att få igång regnsensorn genom datorn. DISen indikerade fel på styrboxen(den på rutan) fast efter nollställning fungerade den perfekt. Hoppas detta kan hjälpa någon! Mvh David P. | |
|
Tack för svaret ska meka lös den senare i dag. och ta en titt. rapporterar hur de går ford meken |
|
|
Tack för informationen! Liknar mina problem.Hade även tänkt göra en "datakoll", men ska kolla vevaxelgivaren först. |
|
|
Har nu kollat felminnet hos bmw som visade trasig vevaxelpositionsgivare. Hade ju likadana symptom som du. Köpte ny som jag även böt själv relativt enkelt. Nu går bilen perfekt. Hälsningar Micke |
|
|
Hej! Då kändes din som en 520 kan man tänka... ;) Mvh David |
|
|
Svårt att säga David,nu när jag kör den känns den piggare än min förra bil (525i-A -92=192hk). Så jag tror nog att den kändes ungefär som din. För på pappret har "gamla 525" samma prestanda som 523. Hade ingen vanos på min förra 525 så det är bättre bottendrag i min 523. Så skillnaden mellan våra bilar är nog marginell.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.