|
|
|
|---|---|
|
Konstigt! Och irriterande. Låsen på min 540 Touring hakar upp sig ibland när det är kallt ute. Själva dörren går ej i lås. Verkar som om låset har frusit på nåt sätt för om jag "fönar" låset i dörren ett tag funkar det igen. Har även haft bilen inne för att låsen ska tina och torka, men det spelar ingen roll. Efter ett tag ute igen är problemet tillbaka. Någon som vet vad man kan göra åt detta otroligt irriterande problem!? Danne - H U M A N R A G E - Länk | |
|
Skaffa larm =) |
|
| Det bästa är nog att köra in den i varmgarage, ta bort dörrsidorna, värma hela mekanismen och låset med hårtork och fetta in allting. Brukar hjälpa. | |
|
Hej. Jag har samma problem. Bytte handtag eftersom det gick sönder när det blev kallt häromveckan. Nu får man låsa dörren för att ha den på plats vid körning. Efter 15 minuter går det att stänga som vanligt. Däremot kommer jag inte ut(!), förrän efter det att bilen blivit riktigt varm. Att ta bort dörrsidan som Haglund2306 säger är nog enda lösningen, men jag vågar mig inte på det. |
|
|
Många har samma problem med sina 7-serier! Gå in på 7-sreie forum där kanske du får mer hjälp eftersom det har snackats rätt mycket om detta. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tänkte faktiskt ta loss dörrsidorna här om dagen och feta in, men drog mig tyvärr... I morgon kanske? Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
försök att tina loset ordenligt och sen i med en massa wd40 spray. Har funkar för mig och nu är det -34 och inga problem med låsen efter det Joakim Eriksson |
|
|
Fick samma problem idag. Verkar bara inträffa när det blir under -5 grader ute (-10 här idag). Enda sättet att få igen dörren är att låsa den, men sen får man inte upp den igen. Lite körning och 15 minuter i varmgarage sen funkade det igen. /R |
|
|
Samma jäkla bekymmer för mig. Irriterande. HAr ju inget garage att stå o mecka i. KAllt ute! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.