AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.883

Högtalare fram i E30?

Sida 2 av 2
idag monterade jag högtalarna, bytte frontblinkersglasen till vita och kopplade in ISO-kontakterna..

dock kunde jag inte testa vad dom gick för, då radion som satt där innan har helt konstig balansjustering...från början står den på 0 (neutralt) men om man justerade framåt, resp. bakåt så blev ljudet antingen bara på förarsidan både fram och bak (när det skulle varit helt bak) och endast i vänster bak (när det skulle vara helt bak) så jag tror att installatören av radion har blandat ihop kanalerna..hursomhelst så lät det klart bättre under den lilla provspelning jag hade...sen när jag får cd-spelaren så skall ja tweaka ljudet :)

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
en sak som du ska tänka på är, om du har orginal kickskydden så den "utrfräsningen" i täckvadden för högtalaren?runt den så sitter dit, tja, vad ska man säga, en några milimeter hög kant runt om utfräsningen!den rekommenderar jag att du skär bort(jag gjorde det med en tapetkniv" runt om hela!för jag plockade ner panelen och såg att den hade tryckt in upphängningen utav själva högtalarkonen(förresten, påverkar detta högtalaren någonting att upphängningen är lite intryckt?) så mitt tips är att du tar bort denna upphöjning så att du inte skadar högtalaren när du spelar högt!

/MVH Michael
har nu fått alla delar till systemet och det blev mycket bra resultat..ljudet fick sig en lyft oxå, vilket aldrig är fel :)

hmm, kollade på kickpanelerna och såg vad du menade, och fick skära bort litegrann för det tog i, precis som du sa...sen fick jag dämpa extra bakom kickpanelerna och i hålet som högtalaren sitter i, för att dom nya var så starka så att kickpanelerna skramlade när man spelade högt..jag köpte 2 påsar MDS Fibrex och fyllde håligheten som högtalaren sitter i, samt lade ett extra lager innanför det lager som sitter på kickpanelerna... detta gjorde att jag slapp skramlet samt att ljudet blev fylligare, främst på dom lägre frekvenserna!

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Det va ett bra tips, nu ska jag åka och köpa dämp material :)!Har också det problemet att det skramlar ibland!Tack för tipset!

/MVH Michael
bra att man kan hjälpa till :) dock är det rätt jävligt att få på det lagret som man lägger på kickpanelerna..man skall helst ha typ limpistol eller ngt annat att fästa dämpmaterialet på kickpanelen med, så att det sitter..jag gjorde som så att jag lade materialet på kickpanelen och sen satte jag fast den snabbt som fan så att det inte hann röra på sig så mycket...inte den bästa lösningen, osmidigt som fan..dock sitter det bra när man väl får det på plats!

Länk
märkte detta problem när jag skulle sätta tillbaka kickpanelerna med dämp material i bilen :)!satan va pilligt det va!men det gick till slut!nu är det dämpat och fint!

tryckte du in så mkt att elemenet knappt fick plats eller lämnade du något rum??

/MVH Michael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.