|
|
|
|---|---|
svardska |
plötsligt av? det var lite fruset så det var ju lite motstånd kan jag tro! funkade först men sen la den av i nåt slags trötthetstillstånd verkar det som, nu klickar det bara lite i dörren när man kör på knappen!? Tänkte först att det är säkert nån autosäkring som skyddar systemet men då skulle det ju inte klicka på det sättet, eller hur. Har ni några ideér om vad det kan vara för fel? är hissarna individuellt avsäkrade och i så fall vart? |
| Ta bort dörrsidan och ta en titt kanske bara behöver fettas in lite på kuggdrevet | |
|
Jag upptäckte att vänster fönsterhiss bak inte fungerade på min 750i nu när bilen har stått länge, är det något speciellt relä eller annat som brukar strula, eller kan man räkna med att motorn har gett upp? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Jag hade samma problem som dig J.L . På min var det ett kabel brott på en av kablarna i gummidamasken mellan dörr och B-stolpen. | |
svardska |
Trist att behöva riva dörrsidan, dra sönder skyddsplasten osv, jag får alltid en tafflig känsla när sådana orginalgrejer måste rivas i sär. Hoppades på ett säkringsfel! ska rota runt lite i kväll så får vi se vad det kan vara. |
|
Tack för tipsen PJ, jag skall kolla upp om det är detta som spökar. Annars håller jag med svardska, det känns inte kul att behöva ta ner dörrsidor osv., jag brukar dra mig för detta, det är alltid roligare med en oskruvad orginalbil. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.