|
|
|
|---|---|
| En 318 -95 Har bilen i garaget och startat den några gånger i veckan men nu så så verkar den inte vilja tända!?? startmotorn går i fulla varv men den startar ju fan inte! Vad kan det vara??? har bensin och allt! har försökt med start kabblar och laddat batteriet men den vill bara inte gå igång?? kan den vara sur?? tändstiften...Kan det bli så att den inte startar då??? Hjäääälp!! | |
|
Så länge du inte har rört gaspedalen när du har försökt att starta den så borde den inte ha blivit sur. Däremot om du har gjort det eller kommit åt den då du försökt att starta så är det mycket möjligt, insprutningsmotorer ska man aldrig röra gasen på förrän dom har startat, i annat fall så öppnar spridarna och sprutar in mängder med soppa i cylindrarna. Hursomhelst så skadar det ju inte att skruva ur stiften och kolla. Mvh/ Micke t |
|
|
vet inte cad jag gjorde fösta gången när den inte startade men efter åt så har jag stampat på gasen :( ett par gånger riktigt!!! så det ät tändstiften nu då som är sura??? kan detta bero på att den inter vill gå igång???!! Tack för svar :) |
|
|
Kolla om tändstiften blivit blöta av alla försök, om inte kan det var en ispropp nånstans i insprutningen om den står i kallgarage, då kan du testa ge den en sup. (har aldrig testat detta på fyrtakt men det borde funka) D.V.S häll ner lite bensin i cylinder loppet. Annars kan du kolla tändstiften och kablarna. och se om du överhuvud taget har nån gnista alls, i atmosfäriskt tryck. När du säger att du har bensin menar du då att du har bensin i tanken eller har du kollat vid soppa filtret om det kommer nån soppa, om det inte kommer vid soppa filtret har du ju problemet där "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
| du ta lite bensin och häll ner i luftburken då brukar det funka det är ju så att allt brukar vakna efter en sup | |
| Tack för alla hjälp!! :) jag har bensin i tanken menar jag!!! vart sitter bränsle filtre då?? ska den vara blöt? bilen står i ett kall garage om det är en is propp går den bort om man häller i lite bensin vid luftburken??? kan man använda något som heter GASSTART ser ut som en spray den skulle man spruta in vi luftburks öppningen!!??? är denna bra lr skadar man motorn med GASSTART??? | |
| Någon som vet!!!???? försvinner isproppen om man startar den på det sättet???? Kan man använda GASSTART????är det bra?`?? | |
|
Vet ej exakt var den är lokaliserad. Men titta först om tändstiften är blöta. är de det kommer det soppa till dem, om detta är sant kolla gnista. placera alla tändstift i tändhattarna och lägg de förslagsvis på ventilkåpan och vrid om nyckeln, kommer det gnista vid alla tändstift försök då med startgas eller en "sup". efter ett flertal misslyckade försök (förhoppnings vis inte)kolla efter läckage vid toppen vakumslangar etc. är då inte tändstiften blöta testa med startgas eller en "sup" funkar inte det börja leta efterbränle filtret tror det skall sitta vid torped väggen nån stans eller under bilen, om du hittar den så ta bort anslutnigen närmast insprutningen och häv på tändnigen ett snäpp så att bensinpumpen går igång i ca en sekund då bör det spruta ganska ordentligt (titta inte in i slangen :) (eller det kanske är bensinpumpen som bäckat ihop?) Om det sputar bensin där följ ledningen till inprutningen och kolla där. Men innan du plockar isär bilen hör dig för om du kan ställa den i ett värmegarage över natten alt. plugga in motorvärmare om du inte redan gjort detta. Har du tur är det då en ispropp och då bör den tina. gör den det häll i nått medel i tanken för att göra rent inprutningen och dra ut fukten. gör du inte det har du en ispropp igen innan du hinner säga grisblink. Lycka till!! "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.