AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
511

Rephandbok 535i -92

Tojne
Jag undrar var man får tag på en rephandbok till min 535i 92 med svensk text? Någon som har nåt bra tips?

mvh Tojne

mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Haynes rep.handbok om 3-och 5-serien(E30,E34,E28) på svenska täcker bla. in 535-92 och innehåller det mesta man behöver veta för att meka själv.
(Om du vill ha ngn mer specifik rep.handbok för just 535 eller 5-serien(E34) så finns det nog knappast på svenska, antingen tyska eller engelska. Verkstadshandböckerna(till tex E34) som man kan köpa brukar vara på tyska och över 500 sidor, där finns verkligen allt med.)

Mvh Micke t/
328-96
520-92(till salu!)
B6 3,5-89
Jag köpte ovanstående bok till min 535 -88. Motor har jag aldrig (behövt) meckat, men resten tycker jag är riktigt dåligt i den boken.
T.ex. att ha "generella" kopplingsscheman för E30, E28 och E34 är absurt, jämför elen i en outrustad 316 -83 och en fullsmetad 535 -92!!!
Men ta en titt själv, kanske att du nöjer dig ändå.
Tojne
Tja Grabbar!
Tack för svaret, jag har kollat men jag hittar bara haynes till 3 och 5 serien men den går ju bara till -91! finns på MotorNord.
Var kan jag få tag på den du menar micke t?
mvh Tojne

B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Det är ingen skillnad på 535 -91 och -92, så det spelar ingen roll om boken bara går till -91. Jag rekomenderar dock Bentley´s 5-Series Service Manual, där står det mesta om alla E-34:or, förutom M5.

Länk
Det står på Haynes röda att den är till -92. Och inuti står det till och med att den är för 535 -93 (!).

Men som sagt, jag rekommenderar den iallafall inte...
Tojne
Ok! Tack B10Tobbe ska kollalänken strax!
Du Richard? Var beställde du den röda Haynes?
mvh Tojne

Köpte på min lokala Mekonomen. Finns nog på Biltema och hundra andra ställen oxå.
Tojne
Ok Tack så mycket! Nu tror jag vi lägger ner denna förfrågan, jag är nöjd!
mvh Tojne :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.