AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
290

Erfarenheter av "svetsning" av trasig framspoiler - någon?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har lite huvudvärk ang. ett reperationsjobb som skall göras på min framspoiler efter ett nära umgänge med en hård grävling... Reperatören vill nämligen svetsa min gamla org. spoiler medans jag tycker att det låter som ett halvtaskigt sätt att fixa fronten. Jag menar på att en ny vore bättre men dock oxå dyrare för försäkringsbolaget som nappade direkt på versatdens förslag. Spoiler är spruken på tre ställen och de inre fästena som sitter vid framhjulel är helt av. Så nu till min fråga:

Blir det lika bra (snyggt/hållbart) efter en svetsning el. skall jag stå på mig om att få en ny spoiler???

Har bilder bilder på skadan om någon vill bedömma!

Tack på förhand

Mvh Jimmy
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enligt en bekant som är billackerar och började laga(svetsa) plast för ca 7-8 år sedan så fungerar det utmärkt.
Ska bara ytan lackas efteråt så syns det inte att den är lagad mer än på insidan. jag tittade på en del jobb han gjort på en motorcykelkåpa och en frontspolier till en Audi. Såg helt okey ut.Sitter just och väntar på honom, ska hämta en objekt där en stötfångarrepa som repats och lackats.

MVH
Hasso
Länk

he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Hej Jimmy.
Själv föredrar jag nära umgänge med snödrivor.
Jag köpte en rep.kit för båtar på en båthandlare för 180:- Polymerlim/härdare inkl glasfiber. Jag lagade mina sprickor själv med detta. Blev mycket bra, ser ut som sprickor om man tittar noga. Känndes också stabilt och hållbart.
Detta kan vara ett ekonomisk alternativ. Antar att du får högre premie om du kopplar in försäkringsbolaget?

Mvh Henrik.
Esa
Det fungerar och blir hållbart. Jag vet inte om det gäller alla BMW men på en del i alla fall svetsar man inte utan det lagas kemiskt. Kolla med BMW så inte din reparatör sätter eld på spoiler i onödan. Det är nämligen det dom gör för att avgöra vilken svets dom ska använda.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.