AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
777

Telefonproblem E39

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har problem med att få simkortet (Vodaphone) att fungera i läsaren under luren. Meddelandet som dyker upp när jag sätter i kortet är "Kontrollera kortet". Det är en orignal fast monterad lur. Har läst flera inlägg om samma problem som lösts genom att man stoppat i kortet i huvudenheten istället och min fråga är var denna sitter på en E39-Touring. Till vänster bak så hittar jag navi och CD-växlare och till höger så sitter det en stor låda det står Nokia på. Hittar inget som liknar en telefonenhet. Någon som kan guida mig om var den bör sitta?
Er
6
Eriksen
523i -96
Jag hade samma problem. Jag ringde Vodafone och de skickade ett 5-voltskort, och det funkade med det.

s-
142
s-w
330iA Touring -02
I själva verket är det huvudenheten du tittar på i bagageluckan:) På själva huvudenheten finns det en liten lucka som du kan öppna och innanför denna finns det en liten SIM kortshållare, luckan sitter på ovansidan. Fördelen med att använda SIM kortet i huvudenheten är att du kan använda ett annat SIM kort i läsaren vid luren. Då kommer automatiskt att SIM kortet vid luren att användas då den har prio över huvudenheten.

/Joakim
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Joakim: På vilken sida menar du att huvudenheten sitter? Enligt andra så är klumpen det står Nokia på en bashögtalare men är det denna du menar?

storken25
Om du står och tittar in i bakluckan så är det till vänster.
Ta bort klädsen till vänster och där bakom sitter Nav och CD-växlare rakt in. Om du då tittar upp till höger (ovan för vänster bakhjul) så sitter Telefon enheten. Där finns en springa du skall stoppa in kortet. Ganska trångt att komma åt, men det skall gå!

Lycka till!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tack för det Storken25!

Med ficklampa och smala fingrar så kom kortet på plats och telefonen fungerar nu.
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
Vadå 5 voltskort??

Alltid först, inga stenskott!
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
"Vanliga" SIM-kort är gjorda för en annan spänning (3.6V ?).
Säg bara att du ska ha ett 5V-kort så skickar dom ett !
(Det ska iofs sägas att inte alla på Vodaphone vet vad ett 5V-kort är heller, jag vet av egen erfarenhet )

OO=00=OO
Ägt:525E12-535iE28-520iSE28
525iE34.
storken25
Det är lungt!
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Programmer: Förlåt för min missvisande anvisning. Jag beskrev telefoneheten för hustruns A6! Mycket bilar blir det ibland! Tur att det fanns andra som vet vad dom pratar om:)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
s-w: Ett mycket allvarligt misstag :))))

MVH
Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.