|
|
|
|---|---|
| Jeg skal kjøpe en E34 med enten M20B20 eller M50B20 motor, hvis du har egt en og har hatt noen feil, så post det her! Kanskje jeg kan undvika å köpe "grisen i secken" som det heter på Svenska. | |
|
prova funktionen Sök inlägg ovan. Det finns massor skrivet förut. Titta även under Bagagnatguiden, där finns en del tips. Här får du en länk också Länk Lycka till! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Både M20 och M50 är mycket bra maskiner! Dock kan en BMW med M50 motorn vara mycket dyrare att köpa och något dyrare i försäkring, men det skiljer inte så mycket. Men annars är det nästan bara fördelar med en M50, de är mera underhållsfria och går lite bättre. På M20 är det ganska vanligt med skeva topplock och sliten kamaxel. Kolla upp det. På båda modellerna gäller det att kolla upp rost! Tanklucka, skärmkanter, baklucka och andra vanliga ställen. Det är också ganska vanligt att framvagnen är slut, kolla efter glapp och oljud. Bakvagnsbussningarna kan också vara slitna (Kallas Silentblock på BMW-språk.) Ett annat kanske lite ovanligare fel är att det läcker bränsle ur tanken, det sitter bl.a. returslangar och avluftningsslangar bredvid tanken som kan rosta sönder=läckage. Har du verkligen bestämt dig för en 520? 525 är annars ett bättre alternativ tycker jag, de går väldigt mycket bättre och drar oftast mindre bränsle. Testa och jämför själv. För övrigt är båda bilarna kanon! Lycka till med ditt BMW-sökande! Länk |
|
|
Det här bytte jag på min 525 -88 mellan 18000-23000mil. Styrleder bådsidor, hjälpstyrarmsbussning, torkarlänkage, Kamaxel+vippor+toppackning, bromsskivor,belägg,backar bak, framruta, stötdämpare fram, kamrem,spännrulle,vattenpump, Tank+böt ut plåtrör vid tank till plast Termostat Topplocksbultar. Drivremmar och serviceprylar Generatorkol Alla dessa reparationer kostade mig kanske 10-12000kr och det beror på att jag skruvar själv.. Sålde den sedan för 35k och den går nu klockrent och har varit felfri under dom 1,5år som nya ägaren har haft den.. Hade även en 520-89 där casterstagen var dåliga, den hade gått 24k mil.. |
|
|
Håller på att byta Huvudkopplings cylindern.. lite jobbigt att komma åt men inte vidare dyrt! Ska tilläga att jag bara ägt den i ca 3 månader med! Cheers - Den gör sig bäst på natten! |
|
|
Jocce: kammen og vipperene gåene på 23k mil? Da har det vel blitt en del "buskörning"? Siden jeg er en norrbagga så koster en 525 med M50 ca 85.00NOK!! Jevla skitland... Og de er ganske ovanliga her i landet. Valget var en M20 525 eller en M50 520, jeg tror jeg går for en 520... Tror jeg skal finne en '91 520 for ca. 50.000 nok, nå prøver jeg å lage en bra sjekkliste for å finne eventuelle feil før jeg kjøper den. |
|
|
BMW 315 Redliner: Men ta o importera en fin 525 (m50b25) från ex. sverige eller tyskland, borde inte vara några problem och få bimmern godkänd i norge, men kolla upp historik mm. noggrant, samt vilka bestämmelser som gäller vid import av bil till norge. ///M-power for the folks!!! |
|
| BMW 315 Redliner! Nja inte speciellt mkt buskörning testade inte ens toppfarten under dom 4år jag hade bilen.. Den 525:an var ju en -88 dvs M20 motor vilka har en tendens att käka kamaxlar var 20000ende mil ungefär, och det var oxå vid 20k jag bytte den. Detta gäller ju även 520 med m20 motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.