|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Dino |
Jag brukar burna ganska ofta dock inte bakom röd lyse eller nåt liknande utan hamnar man på streetrace nån gång så WHY NOT ;) M-MotorSport |
|
Hej! På sommaren på torr asfalt tycker jag det känns lite onödigt om det inte är i samband med strip-körning. Det är ju en sak för jänkare... Men däremot tycker jag det är jäkligt kul på vintern och leka, men det känns som det egentligen inte kan kategoriseras som burn. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
jörgen nymann: Lite bra film...va de där från i sommars lr? |
|
|
ja,det var från i somras. Den kommer härifrån: Länk //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
När det är dax för däck byte blir mycket vit rök.. Fick kämpa som satan att få bort allt gummi i höstas när de nya vinterdäcken skulle på plats :D "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Sist jag gjorde det var med min silvriga 518 (ska slaktas). Resulterade i en fin liten punktering efter ca 5-6 minuter.... den orkade inte riktigt i början så man fick ta en skvätt olja på däcket för att få det att släppa... Detta var 1:a gången på näatn 10 år jag gjorde det, dyrt och onödigt slitage...ville mest bara veta om en 518iS verkligen orkade... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
Fjelliz |
Jag drar ringar minst varje kväll. I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
Har precis växt ifrån det:))) Tveksamt om min bil skulle spinna :))) Länk |
|
| Jag burnar aldrig på torr asfalt men när det är blött har jag testat och det är ganska skonsamt för bilen eftersom det är noll våtgrepp i mina gamla stenhårda TRX-däck | |
Aldric |
Saxat från Haglund: Har nog vuxit ifrån det tror jag. Dock kan det vara effektivt när man vuxit sig bra finsk på att någon beter sig illa i trafiken och stoppar upp eller beter sig illa. Det är ju dock inte för att det ska bli svarta sträck utan för att man är förbannad. :) Hehe .. visst mannen, visst ;) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Brukar inte stå still å bränna däck, men däremot händer det väl att man åker lite bredställ med vit rök och svarta streck som följd! Annat var det när man var i 18- års åldern... men nu tycker jag inte att burna är ett roligt sätt att göra av med pengar på. Tjäder |
|
changco |
Burna tycker jag hör till. Våren har kommit när man känner den första doften av bränt gummi, förhöjer nöjet när det är lite bilar sammlade och nån får för sig att bränna pengar :) |
|
Aldric: Det är väl skillnad på när man ska få upp tempen i R-däcken och på vanlig gata eller? :D Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Aldric |
LOL :) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
En annan grej som man hör mycket från m3-ägare är hur "..det spinner på både tvåan o trean.." (i torrt väglag) Ööhh..nej, det gör det inte för mig iaf, och då åker jag på rena cykeldäck ändå: 225/40*18, visserligen fina = bra fäste. Men jag kanske är "snällare" mot koppling/växellåda än dessa typer? Jag tror att många har behov av att hävda sig genom dylika uttalanden och gör därför det som behövs för att bilen skall spinna på dessa växlar också? Det diskuteras även ofta om optimala acc-tider, där det nästan alltid börjas med meningen: "..jag spann ganska mycket i början, men när däcken väl fått fäste, så..." Det låter inte som en optimal start för mig? :-) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Sani: Kan hålla med där faktiskt. Lite konstigt att gatdäck får upp värmen och sen får fäste. :) Visst det greppar bättre med däck som är 30 grader varma än däck som är 10 grader varma, men definitivt inte bättre med däck som är 80 grader varma än med däck som är varken 30 grader varma eller 10 grader varma om det inte är R-däck eller M/T-slicks. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Aldric |
So like .. för knappt ett år sen, då låg jag i 120 på 5:an. Trampade gasen i botten och det spann så bilen gick runt. Var en E36 318i. På en frusen sjö ;) Sani - jag håller med dig, det är allt bra underligt hur vissa bilar/chaufförer kan spinna på både 2:an och 3:an i torrt väglag medan andra med exakt likadan bil inte kan. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
hehe...va ett tag sen denna tråd va uppe..:) en lakris(burn) lite då å då kan väl unna säga!? Men man ska passa sig för att göra de för ofta på torr asfalt,sliter ganska bra på bakaxeln... |
|
|
kollade bara lite om kraften fanns där.. hemma på parkeringen... Länk |
|
| Det går att börna med en 318 också... titta: Länk Kopiera och klistra in i nytt fönster om den inte går att klicka på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.