|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är någon här som ver vade det är för utväxling på 1-5:an i Växellådan till 325-88. Jag hittade det inte i min handbok. Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 | |
|
Hej på er igen! Kom igen nu! Någon kan väl titta i sin instruktionsbok eller liknande där borde det ju stå!? Jag har nämligen ingen. Jag ska kolla här under tipps och teknik vilken hastigehet/vartal jag får. jag har nämligen bytt bakaxel och den nya har annan utväxling. Sedan så har jag inte min varvräknare inkopplad. MVH. /Bonje Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Bonje, Tyvärr har jag inget svar åt dig, men dock en fråga. Har du någon erfarenhet av det här sedan tidigare. Jag har nämligen funderingar på en (diffad) klump från en 320 till min. Hur mycket gör det, anser du det vara värt besväret? Har fått för mig att det skulle bli lite roligare... Någon annan som provat liknande byten ? Mvh Anders S. |
|
|
Hej! Jag tycker självklart att det är värt besväret. Har du sedan en diff på G, så tveka för tusan inte. (Dom växer inte på träd precis) Att byta vållan inga större problem, dock kan det vara lite knöligt att få dän bultarna för upphängningen på den gammla om dom sitter hårt. Det är liksom lite trångt där på ovansidan av diffen! :-) Sedan blir ju bilen mycke roligare att köra, på fullt kontrolerat uppställ i varje kurva. Man behöver ju inte tok ladda innan, som förut för att få ut arslet. Så tveka inte det är mitt råd! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.