|
|
|
|---|---|
|
Skall gå med i bmwcs hade jag tänkt..men nu blev jag lite tveksam..om jag går med i bmwcs, innebär detta då att jag kan åka på banträffarna som bmwsc ordnar och köra där, eller måste ja bli medlem i bmwsc också för att kunna göra detta? bmwsc är ju en del av bmwcs, men om man får samma rättigheter som en bmwsc medlem när man blir medlem i bmwcs så känns det onödigt att bli medlem i båda två? eller är jag ute på fel volvolager och springer ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
Jag tror att du måste vara medlem i BMW CS för att kunna vara med i BMW SC eftersom detta är en undersektion till BMW CS.Detta måste väl gå att läsa om på deras hemsida. //Jörgen BMWCS 4673 325 iX - "weather or not" |
|
|
bmwcs.com bmwsc.com 325 iX - "weather or not" |
|
|
Jag har för mig att alla bmw CS medlemmar kan åka på banträffar med SC till ett reducerat pris medans medlemmar i SC kan åka på träffarna utan att betala något (inbakat i medlemsavgiften) Jag har inte kollat upp detta men som sagt jag har för mig att det är så. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
jörgen nymann: tycker inte att det framgår på deras hemsidor, men det som pcdoktor sade lät rätt logiskt... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Nej ,det framgår ju faktiskt inte helt tydligt,men du kan ju maila någon av kontakt personerna som fanns,förslagsvis ansvarig för BMW sport club anders.bjaregard@bmwcs.com ,han kan nog svara bättre än jag. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Vad man måste komma ihåg (och som inte alltid framgår) är att BMW Sport Club är en sekrion/underklubb till BMW Club Schweden. Inte en konkurerande sådan. Om än fristående. För att inte alla i CS skall få betala en del av banhyrorna som bara ett antal åtnjuter, så är avgifterna upplaggda på det viset att ALLA har möjlighet att åka på banträffarna. Men medlemmar i SC åker billigare. Dom/vi betalar en del av bankostnaden med medlemsavgiften. Således: har du tänkt åka på fler än 1 träff så lönar det sig att vara medlem även i SC. Jag rekomenderar dig att gå med i båda. I CS får du tidning, rabatter mm. I SC aktiviteter på bana, racing mm. |
|
|
höfläkt: hmm...jo det är onekligen lockande att gå med i båda...fast jag vet inte! Till att börja med skall man ha körkortet först :) vill jävligt gärna testa att åka bana minst en gång för att känna på det... hmm, den här licensen som man skall ha, är den svår att skaffa? 400 för CS + 900 för SC (lika bra att ta aktiv medlem!) hamnar på 1300 bara för medlemskapen...det är en del, fast jag kan tänka mig att man för ut en jävla massa skoj ur det hela.... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Årsavgiften i BMW CS är 350 SEK men första gången tillkommer en registreringsavgift på 50 SEK som skall täcka kostnaderna för det första utskicket som ju innehåller Matrikeln och Byerisches Blatt och lite annan information. Tyvärr, Posten går inte med brev men försöker gå med vinst och vi får betala. Välkommen i gänget! Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Bosse: tackar! ser fram emot många trevliga bmw-upplevelser under året ! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Bmwfreaken skrev: "400 för CS + 900 för SC (lika bra att ta aktiv medlem!) hamnar på 1300 bara för medlemskapen... Njaa...det är inte riktigt rätt, för i dom 900 har du även betalt inträde till banträffarna. Dvs typ 5 gånger banåka inkl medl.avg. Om du mailar mig och talar om vem du är och var du bor, så ska jag luska lite och se om du inte kan få åka med någon till din första träff. (i väntan på ditt körkort) Måste lämna ett varnigens ord - det kom mer att vara askul, och du kan komma att bli beroende! Mvh Stefan |
|
|
Utan medlemskap i BMWsportklubb kan du bara deltaga på en banträff...men det finns lite andra sätt att åka på bana utan att vara med i BMWSC...såhär gjorde jag förra säsongen...i Maj hade Norska BMW-klubben banträff på Gelleråsen och även vi i BMWCS var inbjudna...sedan fanns möjlighet att åka på bana i samband med Knutstorpsträffen I aug...och till sist var jag med körde på Kinnekulle i sept..Jag kunde alltså åka på minst 3 banträffar utan att vara med i BMWSC...ett alternativ men risken är stor att du vill åka på fler...så Sportklubben är kanske till slut bästa sättet... |
|
| "Utan medlemskap i BMWsportklubb kan du bara deltaga på EN banträff" ...då menar jag banträffar som BMWSC anordnar"... | |
|
höfläkt: tackar för erbjudandet men har redan en skjuts som ja kan åka med om jag inte skulle hinna ta kortet... samtidigt är det rätt som du säger att man får ju inträde till banträffarna om man går med i bmwsc, vilket i sig är värt mycket! känns som att jag vill gå med i båda, men ekonomin tillåter inte det..jag kan ju gå med i bmwcs och köra en gång, sen om det är roligt och man vill köra fler gånger kan man gå med i bmwsc ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Petri, tråkigt att du ser det på det sättet. Du syftar alltså på licenskravet. Det finns där både i gott o ont. Personligen vill jag avskaffa det för att göra bankörning mera lättillgängligt. Men förslaget röstades ner med minsta marginal. Men man måste veta anledningen och bakgrunden till licensen. Det posetiva är för ditt och vårat skydd. Man får dessutom en mera seriös publik och slipper att svartflagga-uppmana-varna-skicka hem dom som tror att det är en verbal lekstuga utan att respektera andra.(målsättning att ställa upp bilen på sladd i alla kurvor, göra burnouts i depån typ) Vi kan säga ett körkort. Det negativa är att man måste ta den. Iof väldigt enkelt och inte dyrt men en liten uppoffring + 200 kronor. Men nu finns det ett regelverk att följa. Iom att alla skriver på en "ansvarsbefrielse" så vet vi vilka som åker när och var. Uppmanar man till kryphål i regelverket vilket framförallt byger på säkerhet så får vi vidtaga nödvändiga förändringar. Kanske tillsammans med övriga arrangörer. Freaken, börja med att gå med i CS. Det är så dom flesta gör och den vanligaste inkörsporten till SC för domsom vill ha mera banåka. See you on track! |
|
|
höfläkt: kostar en licens bara 200:-? vart då? jag hade tänkt skaffa en licens i vår på linköpings motorstadium (svista?) å de skulle kosta 600-700 har ja för mej...? /Jonas |
|
|
Förtydligande. Licenskursen kostar ca 650 kr (engångskostnad) och licensen kostar ca 250/år. Angående CS och en gång per år. CS-medlem med licens får deltaga hur många gånger den vill, det blir dock fort en dyrare affär än att vara med BMW Sport Club. /G |
|
| höfläkt: nej jag menar inte nåt negativt med att vara med i BMWSC...bara tipsade lite om hur man kan göra om man vill prova på att köra bana ett första år! :) | |
| Jag började med att gå med i Sportklubben... och då var jag bara medlem i sportklubben... så det var inte förän det andra året jag var med i klubben som jag gick med i CS... Men är man osäker på vad man vill göra så ska man ju helt klart gå med i BMW CS först och köra en gång på bana... sen köra fullt ut året där på. Hur som haver.... det är kul i båda klubbarna.... Välkommen!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.