AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.074

Köp Alldrig en BMW TDS

Sida 3 av 3
Bm
73
Bmw525tdsa
525i Touring -05
Ja nu e bilen en dröm å köra igen efter pump byte å det var de värt..

Jag pendlade medans bmw:n var på lagning med en mercedes 190D. -87

Ganska stor skillnad. :)

Föresten tänkte höra e det många som har Servotronic(progressivt servo) på era 5- series med tanke på årsmodellen -93 t.o.m -96??
fa
1
farbeyonddriven
325i Touring E90 -05
320i Sedan E36 -92
japp
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
therece: "det är faktiskt bara här i sverige som bmw är så matcho och vräkigt, åk till vilket annat land som helst och dem ser bmw som skit bilar med dålig kvalitet."

Och var i all världen hämtar du den felaktiga infon från??? Jag har aldrig besökt ett land där inte BMW tillhör Premiumklassen, och det beror inte på att jag inte rest mycket.
BMW går om mercedes!!!!!
Länk
Mercedes sålde sin själ när jänkarna köpte dom..............
ganska rolig grej: han som startade diskussionen har aldrig sen skrivit nå mer
bytte han bil eller?
il
9
illern
525tds Touring -93
320d touring -01
330d touring -02
Min tds har gått 44000 mil nu, var av jag har kört 38000.Det första felet fick jag i somras då jag fick byta ett bakhjuls o ett framhjuls lager + bussningarna i bakvagnen men i går så sluta den att ladda så det är väll nu som felen kommer typ när man har kört 40000 mil.Bör väll tillägga att bilen har ärliga o hårt körda mil.
just inkörd alltså
Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Har hunnit köra 1200 mil till sedan jag skrev det förra inlägget 31:a Augusti. (se förra sidan) Nu har den hunnit gått i smällkall vinter i lappland också. Flera morgnar startade jag i -29 som kallast. Och startmotorn drog knappt runt förrn den gick igång som en omega! och detta utan att jag använde motorvärmare. Det är dags för oljebyte igen, och när jag såg på stickan hade inte en halv mm olja försvunnit denna gången heller. det enda negativa är väl att värmen i kupen tar några min extra på sig att komma upp vid minus 20 och kallare, dock blir den riktigt varm sen! (Bytte kupefilter tidigt vilket visade sig vara viktigt) Så ännu har jag inget att laga på gällande BMW TDS -94.
Undrar också var trådskaparen tog vägen....men som du tror helgonet, var nog hans inlägg inget skämt....han bytte nog bil, och kanske forum ; D

Jag tror bestämt att tidigare ägare har ett stort ansvar för hur bilen funkar. Hade det varit en saab hade jag sagt vilken dag den tillverkades, har byggt saabar på stallbacka och vill påstå att måndagsex. som i själva verket är tillverkade på en fredag, men rullat ut på måndag kunde vara skräckexemplar!

Bearclaw
Någon som har ngt bra tips om vart man ska leta sprickfri topp?

Är de lika värdelösa att svetsa i som m20 topparna?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.