|
|
|
|---|---|
|
Nu är jag lite fundersam över detta!!! Finns det verkligen en 6-stegs automat i en 520?????? Kolla länken: Länk Kan det vara sant??? MvH Bmw 4-ever | |
| Nej, det är inte sant. | |
|
Jag har funderat över detta. Vistt känns det som det finns ett sjätte steg i lådan? Någonstand runt 90km/h känns det som lådan växlar ytterligare, typ en överväxel eller nått... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om man vill kalla lockupfunktionen för en sjätte växel så kan man väl det om man vill. MVH Hasso Länk |
cr |
Precis som Hasso är inne på så verkar det som om den är 6-sategad men det är en 5-stegs med lock-up. Alltså om man startar från stillastående och räknar antal växlingar kommer du tro att det är 6-steg men den sista växlingen är momentomvandlaren (lock-up) som låses så det blir mekanisk drift och inget slirande i oljan. Detta för att spara bränsle. MVH Calle |
|
Låter för mig lika fel att kalla lockup för 6:e växel som att kalla ASC för antisladd. Dom flesta tänker ju på nåt helt annat när man hör 6:e växel respektive ASC.. /Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.