AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
757

byte av avgassystem E30

yttryck
tänkte byta halva avgassystemet(slutljuddämparen) på min 320-89 i helgen.
Har förvisso aldrig bytt ett agassytem på bil men har sett att det inte är så komplicerat utan är mer nyfiken ifall man kan återanvända upphängningen och
övrigt material som finns på det befintliga avgassystemet.
Kom gärna med tips vilka slags verktyg man bör ha.
Är det nödvändigt att täta med ljuddämparpasta
vid skarven där främre och bakre avgassytemet kopplas ihop ? OBS . reservdelen är väl original BMW del som jag hittade på skroten.
Tacksam för svar
mvh
Igor
beror ju på vilket avgassystem du ska sätta på nu,om du bara ska sätta dit ett annat orginalrör så kan du ju använda samma upphängning,men ny rekomenderas ju!
vad är de för reservdel du hitta på skroten?
Visa användare
90
Anmoniax
318i -94
Lånar tråden lite...

Har lite trubbel med mitt avgassystem, där finns det bara upphängning bak vid sista dämparen och sen fram sitter det fast i grenröret. verkar lite lite, och sen har det spruckit på ett ställe så jag fått svetsa.

Saknar jag någon upphängning, var ska den då sitta?
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Anmoniax: Det kostar inget att lägga upp en egen tråd, men faktum är att det nog inte ska vara några fler fästen...

yttryck: Om jag inte minns fel sitter det någon form av asbestfria packningar i skarven mellan ljuddämparna. Det är nog inte så tokigt att skaffa nya sådana eftersom de gamla nog är rätt stela... Och då kan det ju vara lika bra att byta gummiringarna som den bakre ljuddämparen hänger i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.