|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som begränsar toppfarten på M3:an? Läste att det finns nån vajer och servomotor på M5:an Kan man själv ta bort spärren eller är den elektronisk? Jan BMWCS # 3966 | |
|
Skulle tro att den är elektronisk, vad jag har fattat det som så är det bara att byta chip i boxen som gäller. Mvh. Robban Johansson |
|
|
Enligt väldig osäkra källor så ska man på m5 e34 kunna ta bort en givare i motorn så spärren försvinner. Du kan säkert ta bort spärren med chipp också men bmw tar tydligen bort nån givare... Dock väldigt osäkert svar... Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Elektroniskt begränsad på E36:an och kan tas bort med byte av chip. Dock enkelt säkerhetssystem på E36:an vilket gör att det finns många "chip-nissar" därute. har för mig att det bara är en "fast" checksumma som skall stämma för att det skall vara OK. Fixas genom att man skriver lite lämpligt i icke använd del av prommet. På E46:an är det *mycket* jobbigare eftersom BMW väl upptäckte att i princip alla kunde chippa om deras motorer och det var väl inte deras tanke. Nu pratar vi bara om mer seriösa=större firmor som klarar detta. Kellener, MST Wiesmann, Nowack (vet ej om johann håller med), AC Schnitzer och några till.... Hoppas du fick svar och lite onödig info också ;) |
|
|
Om du inte vill chippa bilen kan du använda en Vmax Modul. Turbocenter monterade in en sådan här i min M3: Länk |
|
|
Tack för svaren. M-pire Vad kostade modulen, och hur fort går den nu enligt mätaren? Och riktig fart? Hur mycket varvar motorn? Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Modulen kostade 3000:- Sedan tillkom arbete så notan landade på 3700:- Även Schnitzer och Kellners har sådana här moduler. Kellners är klart dyrare (tror det var uppåt 6000) men kanske håller den högre kvalitet? Vill minnas att Claus på Turbocenter sa att EVC gjorde bra grejor iaf. Men han är ju lite partiskt :) Varvstoppet flyttas inte så den varvar inte mer än förut. Hur fort den går? Mätarn räcker inte ens till på planmark längre, utan visaren lägger sig nånstans i närheten av där 290 markeringen borde ha funnits. Tidigare stoppade min vid ca 261km/h. |
|
|
Chip kostar 2500:-, toppfartspärr + ca 20 hk. Intresserad maila jocke@itsfun.nu Qvarnis |
|
|
Hej. Har du provkört nån 3,2:a före och efter chippningen? Är det stor skillnad i accelerationen och vad skall den toppa efter chippningen? Nyfiken :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
| Qvarnis har du chip till 535E34 också? funderar på vad det kan gå på, samt om kalaset ger något..har hört så många olika uppgifter..finns det siffror som stödjer teorin om kanske ca 15-20 extra hk..kan det bli problem med bilen vid installation??? | |
|
Sitter det toppfartsspärr på BÅDE import E36M3 och svensksåld? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Svar: JA Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Var kan man hitta den informationen? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.