|
|
|
|---|---|
|
Har en grundläggande fråga. Please ha överseende med mig, jag är verkligen ingen mekare :) Jag vill framöver loss flera hjul åt gången för att ev. fräscha till oken och tvätta fälgarna grundligt på insidan. Har ett par pallbockar till ändamålet. Som jag fattar det finns det 2 st lyftpunkter på varje sida (måste skaffa en svensk instruktionsbok!!). Om jag använder en domkraft till att lyfta t.ex. höger fram, var sätter jag då under pallbocken? Det finns ju ingen mer lyftpunkt att använda på höger fram?? ________________________________________ Länk | |
|
Du ska inte använda din orginal domkraft tillsammans med pallbockar, du skall ha en sk. garagedomkraft eller "krokodil" som en del kallar dem, för den lyfter hela bilen i ett svep per axel..om du lyfter som du tänkt är det en stor risk att bilen "trillar" ner eller glider av bocken, snacka med någon eller i värsta fall fråga någon på en verkstad om dom kan visa dig "lyft samt pallpunkterna", det är inget för en glad amatör, då det kan gå riktigt galet om det blir fel från början Vänliga hälsningar Peo |
|
|
wolv: Du har mitt nummer!! Bara ring så ordnar vi detta lite smidigt. Jag har "riktig" domkraft jag kan ta med, så slipper vi obehagliga överraskningar! Som sagt, ring, så ska vi se när vi kan parera in detta. Jag ställer upp det vet du! /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
PESK: Tack för svaret! Får försöka rådfråga någon som kan kolla på det. Mitt lilla problem är ju att jag har bilen avställd, så det är inte så lämpligt att åka iväg till en verkstad och fråga :( Men finns det olika punkter för lyftning respektive pallning? ________________________________________ Länk |
|
|
Aaaah schysst kidde du är en ängel, precis när jag skrivit färdigt om mitt lilla "problem" så ser jag att du skrivit ett inlägg och då har jag inget problem längre. :)) Jag ringer dig! Avvaktar lite i hopp om lite varmare väder. ________________________________________ Länk |
|
|
Gör så wolv!! Inga probs!! /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.