|
|
|
|---|---|
|
Hur ser jag att det finns nivåreglering på min M5 3.8 -92b. Jag har EDC,men är det nivåregleringen? Skall nämligen byta till sänknings fjädrar,dom passar inte om man har nivåreglering på bilen.. // Bengan Stummt är inte dummt!!! | |
|
Tror att nivåreglering ingår när bilen har EDC (nbring-pkt). Det syns annars på bakstötdämparna om dom har hydraul slangar/rör anslutna är det nivåreglering. Dessa går till en elpump/behållare som sitter under ibak nån stans. |
|
|
Det går slangar till varje dämpare bak. Sen sitter det typ 2st bromsbomber under bilen. Bomberna sitter på varsin sida av bakaxelkumpen. Men någon pump finns det inte.... Jag trodde det var EDCn. Kan jag reglera dämparna då? Eftersom att det är nivåreglering!! // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Det enda du kan regler är hårdheten och det gör du med knappen som sitter till höger om instrumenthuset. ( men det visste du väl redan) har du ingen knapp så har du med all säkerhet samma system som jag. Typ samma som med knappen men du kan inte ställa det själv utan dämparna ställer in sig efter rådande förhållande. Jag trodde det var nivåreglering på alla 3,8:or men jag kan ha fel. EDC = nivåreglering + ställbara dämpare?!?!?!?!?! Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Jag ar knappen...och EDCn fungerar fortfarande.. Man märker skillnad... Hoppas att det fixar sig med fjädrar. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| jag köpte hr fjädrar på bilmodecenter igbg till min 95a med edc funka skit bra 10mm bak 30 fram | |
|
limmo.. i och med det fick du bilen sänkt och allt är som vanligt och verkar funka? låter trevligt. dom där 30 mm i fram skulle jag vilja bli av med. |
|
|
gurr: Varför vill du bli av med dom 30mm framfjädrarna? limmo: Blev bilen lagom låg när du sänkte bilen? Har du bilder på bilen när det är sänkt som du kan maila till mig? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| bengan.. det är inte fjädrarna jag vill bli av med, det är dom 30 millimetrarna :) | |
|
Ahaa...du vill sänka 30mm,eller? Jag har hittat flera satser från K.A.W till min M5. Dom sänker 50/25, 30/10, 30/15...vet inte vilken jag skall ta!! Om det finn någon som har en bild på sin M5 som är sänkt med 30/10 så kan ni maila den bilden till mig är ni snälla.. Måste titta hur mycket lägre den blir med 30/10.. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| bengan.. precis. vi är nog ute lite efter samma sak. maila eller skriv här om du hittar bra bilder. | |
|
gurr: K.A.W fjädrar kan jag fixa till bättre priser än vad HR fjädrar kostar. Kanske lite billigre om vi är 2st eller 3st som beställer samtidigt. K.A.W killarna har jobbat hos KONI,så dom kan sakerna redan. Jag vet en kille som har en m Z3,han hade HR förut md bilen blev understyd,så K.A.W fixade nya fjädrar till hon sen försvann allt problem direkt...bilen blev mycket skönare att köra efter det. Satserna kostar ca 2900kr kanske billigare när vi är flera. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| jag har inga bilder på den efter jag sänkte. men kan försöka ta ett par.största skillnaden var fram där jag ville ha den!! det otäcka mellanrummet fram försvann. bilen känns mycket hårdare i sättningen efter. -mindre komfortabel-smaksak ej skramlig eller slår igenom!. stor gokart | |
|
limmo: Det räckte med 30mm fram alltså? Bak då,där sänkte den 10mm har jag för mig...blev det bra. Den satsen jag tänker ha är 30/15... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| bak blev nästan ingen skillnad. men framm blev bra jag vill ju inte ha för låg bil!! | |
|
limmo: Bra,jag satsar på 30/15. Tack för hjälpen. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.