|
|
|
|---|---|
|
Är det svårt att byta bakaxelklumpen? Vet någon exakt vad som ska plockas ner då? Har någon en beskrivning om hur man ska gå till väga? //Schnitzer | |
|
Det är inget svårt, men jag har ingen steg för steg beskrivning av den typen du troligen söker. Jag har gjort det några gånger och det behövs inga specialverktyg eller liknande, jag har inte haft några problem. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe: Hur lång tid tar det att byta den? Är det trångt och krångligt? Bakaxeloljan, vad händer med den, följer den med klumpen som man tur då? //Schnitzer |
|
|
Vi höll på knappt en dag med det, men då gjorde vi andra saker parallellt med bakaxelbytet. Det är (i förhållande till övriga åtgärder på en 750) inte speciellt trångt och krångligt. Släpp ur oljan ur klumparna, både i den gamla innan du tar av den, och i den nya innan du monterar den, du vill ändå ha ny olja i den nya klumpen. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
Jeppe: Ja, självklart ska jag ha det. Har precis bytt för 50 mil sedan. Kan man hälla ut oljan efter att man har klockat ut klumpen eller måste man göra det när den är på bilen? //Schnitzer |
|
Paap Reeder |
Hej! På min E 28 måste bakre avgas rivas. Det är det trökigaste. Har ännu inte hunnit rota så mycket under "därbak" på min 750 att jag nu från datorn kan säga om man även på 750 måste riva ngt av avgasrören eller ej men det kanske exvis Jesperado vet. Jag tror det är enklare på en e 32 att få dän själva "klumpen" ty på E 28 sitter det två M 14 "ovanpå" som är jäkliga att komma åt även om man först släppt ner den bakre upphängningen. MVH /// Paap R |
|
Jag vet inte om det är nödvändigt, men avgassystemet har varit av när jag bytt. Jag tror inte det spelar någon roll om du slår ur oljan när den sitter på plats eller efter du fått ner den. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.