|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min 520i-88 och det är att rutorna kladdar igen och det är omöjligt att få bort det utan att tvätta bort det. Nån som har nåt tips? | |
|
är det bara imma så har du fukt i bilen. LÅt en kupévärmare gå ett dygn eller så. Är det klibbigt? Läckage i värmpaketet - kladdet är glykol. Lukta på det för att bekräfta. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
| Det är klibbigt och det försvinner inte när jag har kupevärmaren på. | |
| Låter som att en slang i, eller i värsta fall, hela värmepaketet läcker. Försvinner det någon kylarvätska? Är i alla fall ganska övertygad om att det är förångad kylarvätska som fastnar på dina rutor. Brukar hända om värmepaketet har givit upp. | |
|
Brukar få en doft av varm glykol i kupen om värmepaketet el slangarna läcker,finns den? Märks bäst när du startar fläkten,frisk luft i bilen,blåser in vattenånga(svagt sötaktig doft). Fungerar luftspjället?(kommer det luft på rutan?) Vart ute för det på en volvo efter en bensinvärmarbrand,brände av vaccumledningarna till luftspjällen,ingen luft på rutan,blev immit när fuktig luft från golven steg(först när värmen kom,blåste bara neråt) Henrik |
|
|
Jo,det brukar försvinna kylarvatten. Vet du hur man kollar det och kan det vara dyrt att laga? |
|
| Det är nog inte så mycket att kolla. Det är ett satans meck rakt ut sagt att laga en sådan (aluminium har jag för mig) och det är dessutom ett bra meck att komma åt själva paketet (i alla fall på E30). Borde gå på ett par-tre tusenlappar om det är paketet som har gått. Om det är slangarna så är det ju säkerligen billigare, men som sagt så är det nog ett bra meck även för en van BMW-meck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.