|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jo det är så att jag har en dogleg låda troligast från en Alpina B6 3,5 eftersom den sitter på min 535i , borde inte vara nån annan låda som passar , men då till frågorna ! Hur många liter växellådsolja ska i den? och är det nån speciell ? , sen hur det med kopplingen kan man köpa en 535i koppling eller är det Alpina koppling då som gäller ?! _____________ Länk | |
|
535 gick att bestälal med dogleg låda... så din bil e nog orginal... å då e de knappast en B6 3,5 låda i den...!? varför kallar du din bil för "M535i Alpina" förresten? /Jonas |
|
|
Köp en std koppling, alt en eftermarknads koppling...alpina kopplingen är låångt ifrån gratis. Kommer tyvärr inte ihåg vad bmw tog för en. ang olja till lådan...enligt haynes så ska där vara växellåds olja sae 80 enligt api-gl4 eller singelgrade mineralbasserad motorolja sae 20,30 eller 40 enligt api-sg. Mängd 1-1,5L I e28 annvänder jag växellådsolja och i e23 så är där motor olja. Skillnaden är att e28an är trögväxlad när den är kall.( vid kallt väderlag) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Enligt BMW så är inte dogleg lådan original ! Men jag ska dit igen idag och prata med dom ! jag kallar den alpina för att jag "tror" det är en alpina låda så då är det ju en riktigt special edition ! ;)) | |
|
Satt det inte Dogleglådor i M535:an? En jag känner hadde det i sin också. |
|
|
Wrath: Varför måste det vara en låda från en B6 ?? Det gick att beställa både 535 och 635 med "sportlåda" Hälsningar Ando |
|
| på min alpina är ettan å tvåan jävulskt långa 80kh på ettan 130 på tvåan 6200rpm | |
|
A.G : Näe jag trodde det eftersom BMW i (Umeå) påstod att dogleg lådan bara satt på Alpina... Men jag har pratat med fler om det här och det stämmer det ni säger den heter tom Sportkasse i ETK programmet har jag för mig , men då är det ju lungt då :) _____________ Länk |
|
|
Kopplingssats till Alpinas 3,5-liters motor(254hk med kat.) kostar närmare 3000kr på BMW och jag har för mig att det är samma koppling som på M635csi och M5-E28. Mvh/ Micke t |
|
|
Han på BMW i Umeå sa att en kopplingssats till en M535i/535i gick på 3300:- _____________ Länk |
|
|
Lite mycket...motornord tar 2250:- för en kopplings satts till e28 535i MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.