AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.907

Kraschad M3

Sida 1 av 2
T_J
Är det någon på forumet som kraschade med en dakargul M3 igårkväll?
Det var på nyheterna men jag kommer in ihåg vart det var.
Det var tydligen polisjakt och ynglingarna vägrade stanna..
Så onödigt...
Borde vara åldersgräns på prestandbilar, precis som med motorcykel..
gu
55
gullarp
330iA Touring -01
Tror att dom sa att föraren var 17 år, eventuellt berusad. Enligt nyheterna
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Vad har ålder med mognad att göra? Krogarna är alldeles överfulla av 30-åriga tonåringar som lever om sina förlorade år...

Inför 'skill-level' istället. Försök få din mormor att fixa dragläget i en Porsche 911 Carerra -85.

le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Ålder betyder ganska mycket när det gäller mognad...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
T_J:
Vadå är det högre åldersgräns på "prestandamotorcyklar"?

nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vad jag vet så är det åldersgräns på alla bilar och motorcyklar. Man måste vara 18 år och dessutom ha tagit körkort (vilket faktiskt inte är så enkelt, speciellt i storstad).

Om man är berusad och inte kan köra bil så är det nog lika stor chans att man krockar med en Nissan Micra som med en M3 så länge det är halt.

Jag instämmer i övrigt med powerkjell, att döma någon för sin ålder är inte så lyckat.

///M vh
Kalle H, BMW CS(syd)#5120
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
wolv:)
de e väl klart de är! 16år=125cc(11kw) 18-20år=25kw... sen obegränsat
ant
kan inte annat än som så många andra gånger hålla med Kalle.

==========
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
///Mackan:
Jag kände inte till att det fanns fler gränser än 15 och 18, men då är det alltså först vid 20 som man får köpa en riktigt fet hoj?

Det är lätt att skylla på ålder när man hör om en ung kille som kört åt helvete med en M3. Det bli ofta fel om man inte tar reda på fakta, som t.ex. den här gången när det handlade om en kille som för det första var full och för det andra inte ens hade körkort. Det är som att påstå att man såg en zigenare snatta bara för att man såg en mörk kille som hade bråttom ut ur en affär.

wolv
330it -02
Rättelse: Mellan 16 och 18 ska det vara!

mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Powerkjell..

Onödig komentar du droppar om 30 åringar...hur gammal är du själv då? låter lite brådmogen...
Låt (oss) som är i sena 20 års åldern / tidiga 30 att FÅ vara tonåringar på krogen! det stör väl ingen?
Peace!
/K
Helt riktigt! Du ska nog se att när "powerkjell" passerar du 30 så kommer han att få käka upp sina ord.....

Insidanförfaller inte i samma takt som utsidan på oss män(niskor)!
Tack o lov får man väl lov o säga :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha...ja tack & lov som sagt, men det är skrämmande hur snabbt man förfaller...hua!
Fattar inte varför ni håller på att klaga på varann hela tiden... det e ju tragiskt! =( Kan tillägga att Powerkjell blir 26år i år så ni kan inte bara komma här och påstå saker som ni inte har ngn aning om. Det finns folk som e 30år som inte har mognat sen de var 18år, och sedan finns det dem som är 18 som har mognat lika mkt som en 28åring... Man kan inte bara generalisera folk helt utan vidare.... Tillslut kan jag säga att jag tycker det e tragiskt när ungdomar inte tänker sig för när de sätter sig i en m3 (minderårig) och kör berusad. Om han hade dödat någon på fyllan så hade hans liv vart förstört!

Ta det lugnt i halkan så hörs vi snart!

Mvh Tobias (en förnuvarande gotlänning) =)
angående de här me ålder på "prestandamaskiner"
du kan väl gå å köpa värsta monster hojen/bilen fast du är 15 år,är ingen ålder på att köpa,men att få köra dom är ju en annan sak....
M3Power
De som körde av vägen med den gula m3:an var nog sigenare, den bilen rulade i Hbg för ett tag sen så det skulle inte förvåna mig om det var samma bil.

Länk
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag äter aldrig upp ord, men såna som er tar jag till frukost ;-)

Ta det lugnt Tobias. När man nått Mosses mognad hetsar man inte upp sig för mindre saker. Man får därför anta att det var med glimten i ögat han skrev sitt svar...

Puss puss
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Man skall aldrig döma, bara begrunda. Om vi ställer upp 10st 30åringar bredvid 10stycken 18åringar så vågar jag nog påstå att fler av 18åringarna är omogna än 30åringarna. Detta säger dock ingenting mer än att det är naturligt att man är osäkrare i trafiken och kanske tänker lite mer som ett barn i huvudet när man bara haft körkort i några månader jämfört med de 12år som kanske många 30åringar har.

Men detta är ganska ointressant, det enda som gäller är hur fungerar man i hjärnan och vilka har man umgåtts med och vilken barndom har man..dvs hur mogen är man i hjärnan??? man kan vara enormt omogen som 30åring och det är nästan värre än om man är det som 18åring för då är det mer normalt om jag uttrycker mig så. Men som sagt, mognad har inte mycket med ålder att göra, dock reserverar jag mig för att det till viss del ofta kan vara styrande.

"Räck upp handen först innan ni talar med mig"
pe
65
peach
X5 40d -11
540iA Touring - 1999/11
Hur ofta lär man sig något av någon annans misstag ?
Bli plockad av polisen eller andra tråkigheter påverkar säkert ens körsätt mer än vilka förmaningar man än får av någon.
Förresten, om de där motorcykelklasserna så har jag för mig att det som gäller är
16 år, 11 kw 125cc
18 år, 25 kw obegränsat
21 år, obegränsat
och om när man haft sitt mellankort i 2 år så övergick det i tungt automatiskt i ett obegränsat.

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Eftersom jag kvadat en bil en gång och dragit på mig en J...ligt illa skada så Kör jag nu mera mycket lugnare och begrundar bra mycket mera än tidigare! Dom tillfällen jag står på så kan jag oftast vägan utan och innan! Men innan jag krocka så körde jag som jag gjorde och därav händelsen.... =(

Så man lär sig mer av starka händelser än Mognaden...
-

Den gör sig bäst på natten!
Älskar du inte BMW, kan du ju starta ett eget forum ;)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är kanske så att "starka händelser" ger en viss mognad? Det är väl ändå till stor del erfarenheter mognad bygger på?

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.