AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
897

e46 m3 front

JO
142
JONTAN
323ci cab 00
Någon som vet om en orginal m3 front passar på en 323ci 00
Dino
Nej det gör det inte , men där emot finns det M-spoiler fram att köpa "M-paketet" men det är inte samma spoiler som sitter på M-3an däremot så ser den nästan likadan ut .

M-MotorSport
Ji
29
Jim85
M3 E46
Originalet passar ej 323ci men man kan beställa från rieger, den ser exact som M3-fronten.

gå på www.mhstyling.se eller på riegers hemsida
www.rieger-tuning.com
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
varför passar inte m3 fronten är fästena olika eller
Ji
29
Jim85
M3 E46
Vet inte, men om du köper från reiger sparar du dessutom ca 5000kr för bmw ville ha 10 000kr för sin front som passar E46 ci
Kanske fel inlägg men vet nån om M-fronten till "face-liften" passar "den gamla" fronten på E46??

/Johan
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
M-fronten passar på den gamla e46.
Jag har själv bytt till en sådan det är inga problem se till att köpa bromsluftslusar.Hör av dig om det är något.

gh
JONTAN,
M3-fronten passar inte eftersom M3 har bredare framskärmar än övriga E46.
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
så m3 fronten är bredare än orginalet..går det inte modifiera den så att det passar
JONTAN: Köp en M-front till face liften istället... Den är ju också skit snygg enligt mitt tycke. Så slipper du ju modifiera. Master vet exakt hur du ska göra...

/Johan
[CUL8ER]
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
master..går det att få på en orginal m3 front på min bil eller passar den inte alls
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Nej m3 orginal går inte det är som Henrik A säger den är bredare.
M-front till nya e46 passar på din bil men vill du ha m3 look så får du titta på Rieger eller Kerscher.

gh
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
ok vet du vad en sån m front kostar
Hela M-aerodynamikpaketet (främre stötfångare/spoiler med dimljus, sidokjolar och bakre stötfångare) kostar 12.500:- hos Need For Speed. Jag skulle inte nöja mig med att byta bara fronten. Det kommer inte passa bra ihop med resten av bilen.
En kompis till mig har en 330T-02 med bara M-fronten och det ser kanon ut. Så jag tycker inte du behöver köpa ett helt paket om du inte vill...

/Johan
[CUL8ER]
Okej, smaken är som...

Jag tycker i alla fall inte att min M-front skulle se rolig ut tillsammans med original sidokjolar och bakre stötfångare. Frontspoilern blir för djup i förhållande till sidokjolar och bakre stötfångare.
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
Undrar hur man byter fronten var sitter skruvarna och e det svårt ...jag har bytt på en e36 innan och det var inte så svårt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.