|
|
|
|---|---|
|
har blivit sugen på på en 730(v8)-735-740 -91 eller nyare (e32)verkar va otroligt mycket bil för pengarna: men vad ska man betala?vad ska man se upp med?soppaförbrukning?(ärligt alltså!)försäkringskostnad? åker audi 2.8_91:a nu så reservdelspriserna skrämmer mig inte!VAG har ju som policy att ta kål på oss audi-ägare ekonomiskt+att bilarna i sig krånglar hela %!! tiden!bla. käkar termostater,lambdasonder,kattar,elfel,tickande lyftare,styrväxlar+mkt,mkt mer+specialolja tillservo+aut.specialglykol(röd)m.m+obefintlig piratmarknad på slitdelar=aldrig mer audi!! | |
|
Ja du, priset som du säkert vet är varierande, men 50-60k bör du få hyffsade grejor för, fösäkring= svin dyr, jag betalar halvförsäkring max 1000mil, full bonus eget garage mm. samt hus å allt annat i Folksam 6000:-/år, bensin det behövs, korta sträckor nu på vintern (kall bil 3-4km, sen avstäng o.s.v) 2,1l/mil, landsväg i förgår 4,5mil körning konstant 90-100km/tim 0,98l/mil, blandad körning sommartid har jag haft ca 1,5l/mil, men bensinen har mindre betydelse för det är ett "nöje" att köra BMW 740, och allt som är kul kostar, krånglar?? inte mer än någon annan bil, tvärtom tycker jag...det är isåfall små krångel som typ, glapp i elkontakter o liknande, men mitt råd är köp inte med för liten motor, dom väger 2ton och vill du ha fart på dom, och då lovar jag riktig fart, köp 740 eller 750, dom mindre är betydligt "slöare" om man kan säga så... |
|
|
Jag har en 730 V8 -94 och jag måste säga att den motorn räcker till. Har manuell låda och det kanske gör att den känns piggare. Hade tidigare en ny Audi A4 1.8T och jämför man kostnader så åker man betydligt billigare i BMW:n! MVH/Dan 730 -94 |
|
| Kan bara hålla med "PESK"....jag ångrar inte att jag köpte min 740...helnöjd | |
|
Blir man av med audi-rasslet så får man börja leta på allvar soppaförbrukningen skrämmer inte heller min audi snittar ju 1.4-1.5 också har den ju kostat över 30000kr i delar under förra året+lika mycket kvar att göra innan den blir bra!?(suck!!) |
|
| Har en 730ia -93 15000 mil i mycket fint skick gav 55000 kr för den. Lilla V8 är ju lite trött på låga varv men piggnar till betydligt när varvräknaren passerar 4000 rpm. Små körning 3-5 km nu när utetempen är -25 hela tiden verkar ge en bränsle förbrukning på ca 1,6-1,7 liter milen, annars har den gått långkörning i sommras på 0,77 liter milen med 100 km/h. Men jag rekomenderar en större motor om du ska ha lite kul med bilen. 3 liters åttan duger dock som "snål" kofortabel bruksmotor (snålast i E32 familjen ?). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.