|
|
|
|---|---|
|
Tja Vilket chip och filter fungerar bäst till 530i -01. Hur får man tillgång till programvara till dator så man kan koppla upp sig till bilen. Rob | |
|
Tjenare! Skippa chippet, ger nog ingen märkvärdig effekt! Menar du seriell programering med att koppla upp sig till bilen? Gör som jag, behåll den original! =) /Manray/ |
|
|
Klart han ska "chippa" , går ju inte köra orginal! =) Mvh Patrik |
|
|
Ok då! Kontakta Qvarnis fort som fan på itsfun.nu och fixa ett chip för 1500 bortkastade kronor! ;) Nä, jag skämta men kan hålla med om att mer pulver skulle inta skada i denna maskin! /Manray/ |
|
|
Experterna talar! synd bara att ni inte vet att man inte chip:ar nya BMW: Länk resultatet av "seriell reprogrammering" är dock samma som chipning, dvs marginell på en sugmotor. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Jo du göran, man byter chip eller omprogramerar det befintliga! Valet är ens eget! Så vill man byta chip som man gör på de äldre går det bra! /Manray/ |
|
|
Läste i tidningen bilsport när dom skulle chippa deras opel kadett gsi 16v. Med chip, ett öppet filter och ett sportavgassystem fick dom ut ~176hk ur motorn (150hk original). Visserligen tror jag att det va ett programerbart chip dom satt i, men ändå.. så lite effekt ger det tydligen på en sugmotor. :) mvh / richard oo==00==oo ------------- ICQ: 43468620 |
|
Dino |
Min 323a va bänkad på 197Hk med Chip+OpenAirfilter+Sportsystem få tillägga att innan allt det här så bänkade de den på 168Hk "bänkningen gjordes på rullande landsväg" M-MotorSport |
|
Dino; 29 hästar var inte dåligt för bara dessa tre delar. Vad hade du för fabrikat på de? /Manray/ |
|
| Var får man tag i Apexi luftfilter?? | |
|
Dino;...mange mener at M52 X23i originalt har mere end de fra BMW specificerede 170 HK...uafhængige tester antyder ca. 185 HK ! Når din bil er "bänkad" til 197 HK giver det en difference på 12 HK. Ca. 6,5% (185 HK vs. 197 HK) flere hestekrafter med "Chip+OpenAirfilter+Sportsystem" er en realistisk forbedring, ikke ca. 16% (170 HK vs. 197 HK) ! Se evt. for mere information: Länk BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
roine blom |
tjena robban jag tycker att du ska ta kontackt med q eller jwr tele till jwr är 08/7454798 dom vet. roine |
Dino |
Manray , CHippet vet jag inte men jag har SuperSprint Avgassystem o JR open air filter M-MotorSport |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.