AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
259

Chiptrim ?

Tja
Vilket chip och filter fungerar bäst till 530i -01.
Hur får man tillgång till programvara till dator så man kan koppla upp sig till bilen.

Rob
Tjenare! Skippa chippet, ger nog ingen märkvärdig effekt! Menar du seriell programering med att koppla upp sig till bilen?
Gör som jag, behåll den original! =)

/Manray/
Klart han ska "chippa" , går ju inte köra orginal! =)

Mvh
Patrik
Ok då! Kontakta Qvarnis fort som fan på itsfun.nu och fixa ett chip för 1500 bortkastade kronor! ;)

Nä, jag skämta men kan hålla med om att mer pulver skulle inta skada i denna maskin!

/Manray/
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Experterna talar!

synd bara att ni inte vet att man inte chip:ar nya
BMW: Länk

resultatet av "seriell reprogrammering" är dock
samma som chipning, dvs marginell på en sugmotor.

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Jo du göran, man byter chip eller omprogramerar det befintliga! Valet är ens eget! Så vill man byta chip som man gör på de äldre går det bra!

/Manray/
Läste i tidningen bilsport när dom skulle chippa deras opel kadett gsi 16v. Med chip, ett öppet filter och ett sportavgassystem fick dom ut ~176hk ur motorn (150hk original). Visserligen tror jag att det va ett programerbart chip dom satt i, men ändå.. så lite effekt ger det tydligen på en sugmotor. :)

mvh / richard

oo==00==oo
-------------
Dino
Min 323a va bänkad på 197Hk med Chip+OpenAirfilter+Sportsystem få tillägga att innan allt det här så bänkade de den på 168Hk
"bänkningen gjordes på rullande landsväg"

M-MotorSport
Dino; 29 hästar var inte dåligt för bara dessa tre delar. Vad hade du för fabrikat på de?

/Manray/
Var får man tag i Apexi luftfilter??
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Dino;...mange mener at M52 X23i originalt har mere end de fra BMW specificerede 170 HK...uafhængige tester antyder ca. 185 HK !

Når din bil er "bänkad" til 197 HK giver det en difference på 12 HK. Ca. 6,5% (185 HK vs. 197 HK) flere hestekrafter med "Chip+OpenAirfilter+Sportsystem" er en realistisk forbedring, ikke ca. 16% (170 HK vs. 197 HK) !

Se evt. for mere information:
Länk

BMW - Freude am Grazat fahren !
roine blom
tjena robban jag tycker att du ska ta kontackt med q eller jwr tele till jwr är 08/7454798 dom vet.

roine
Dino
Manray , CHippet vet jag inte men jag har SuperSprint Avgassystem o JR open air filter

M-MotorSport
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.