AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
379

Generatorstyrning vid fullgas

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Har för mig att motornord sålde en box av något slag som kopplade bort generatorn vid fullgas som styrdes av antingen laddtryck eller vacuum. skulle tydligen ge minst 10% mer effekt i alla lägen...

Diesel-räsern
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ger 3-4 hk. Har sett det någonstans, kommer inte ihåg var bara...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Länk

Mvh Björn
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Tack!

Diesel-räsern
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Man behöver nog ha ett skapligt bra batteri eller flera hyffsade för att det ska funka någotlunda bra!
Annars så blir det "mörkt" vid fullgas =)

606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nån som har testat denna eller nåt liknande?
Prylen som sådan bör väl inte vara helt onödig då jag har för mig att det sitter nåt liknande som standard på Saab? (Rätta mig gärna om jag har fel.)
Kostar ju inte alltför mycket heller, med nuvarande pundkurs ca 1750 kr, dvs bra mycket billigare än ett chip för en grej som dels verkar funka, dels ju dessutom kan flyttas med till nästa bil.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag kan tänka mig att prova den.

Braxen: om spänningen sjönk för mycket skulle ju "den sofistikerade tekninken" i boxen ge mer ström till batteriet.

Synd bara att den inte finns till turbobilar. =(

Diesel-räsern
Esa
Jag har testat den dels på min M3:a, den gjorde lite som den ville. Effektskillnad, märkte inte ett skit. Testade den på min Nissan Prarie där fungerade den bättre med klart märkbar skillnad. Dock började det spöka med varningslampor på instrumentpanelen. Mitt råd är köp en mindre remskiva istället om du inte har AC och värsting stereo.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Du är inte intresserad av att sälja den billigt så att man kan testa själv?
imenhoteb
Kallas för Alterpower..tryck eller vacum vid 75% gaspådrag.Med en elfläkt..alterpower...så kan man säkert hitta lite extra hk ...märks säkert bättre på en mindre rova!!! bättre än en vridstark motor.

TN
Esa
Mr Shhh

Det skräpet skickade jag tillbaks.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nån som har testat mindre remskivor då? Eller lättare, det finns ju åxå? Tycker det är rätt kul med sådana här lite "annorlunda" sätt att trimma sin bil.
Mr Shhh>> Ja, jag får väl rätta dig då. Saab använder sig inte av något sådant.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Vad var det de hade? Nåt var det har jag bestämt för mig, kan ha varit nån brytare som kopplade ur AC-kompressor eller generator vid fullgas på åtminstone vissa modeller, jag skäms nästan men jag borde veta, ett tag var jag olycklig ägare till en rätt rostig 9000 turbo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.