AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
261

525i Touring -93 Värde?

Bilen har gått 13700 mil, den är svensksåld och det är endast 2 ägare före mig. den har nyrenov.acc och mycket av det vanliga som man har i en sån bil. Den ser bra ut med tonade rutor, sänkningsats + fräscha hjul. Vill ha en prisbild av värdet på denna????

LN
497
LNBT
S6Plus
Jag skulle kunna ge ungefär 55 kkr för en sån bil. Men om den är riktigt bra kanske mer.
nja vill nog upp lite till pga av låg körsträcka 60-65 som slutpris är nog ingen omöjlighet
ACC höjer nog lite ( Om det nu är ACC dvs helautomatik ("stora kliman") och inte vanlig "thermotronic" med AC ( dvs manuella spjäll och fläkt)
Jag tycker nog även 65k är i underkant om vi snackar om en FIN touring.
Man skulle nog kunna säga att touringen ligger som en sedan + 15-20k OM den är FIN!

Den bilen du beskriver... Skulle gissa på runt 75k för den.

_____
Micke
Länk
Länk
En liknande.
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
Toan

jag tror på 55-60' i slutpris. Priser runt 80-85' känns orimiliga då priserna på e39 touringar börjar krypa nedåt 100' i tyskland som i hög utsträckning styr priserna i Sverige.

/Simon
Bilen är fin... Är det nåt värt idag att den är svenksåld med få ägare? Kan man jämföra med tyskimport? Jag hade ju hoppats på priser runt 80.000:- men det är ju kul att se vad andra har för uppfattning..

Det är MYCKET svårt att säga en rimlig peng när man inte sett vagnen.
När jag var med lillebror och handlade hans 525i -91 i SUPERSKICK (dom som följt min dagbok och mitt forumanvändande vet vad jag menar med det) så insåg jag att det inte var lönt att pruta EN SPÄNN på den bilen.
Med det i baktanke och att detta objektet är TVÅ ÅR nyare och dessutom en touring så känns INTE 75k som mycket.
OM den är FIN!

_____
Micke
Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Söker något liknande själv men tycker precis som simon_en att de är för dyra i förhållande till vad e39 börjar komma ned i. Som köpare tycker jag att någonstans runt 60 är rätt pris. Svensksåld tillför nog inte så mycket på en -93:a, skicket avgör mer.
Micke O,

visst är det en fin tanke att betala bra för en bil i fint skick. Min erfarenhet är att när det kommer till försäljning är det ytterst få som är beredda att göra det...därav att en del upplever mina värderingar som låga. Jag försöker att hamna på det verkliga priset..inte utannonserat.

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tror på ca 60.000 kr. Touring-bilarna ligger ju ändå mycket högre i pris än vanliga E34.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Är det någon som har nån uppfattning om melleanpris på min 525 touring -93 och den här?
BMW 535 1990 14 800 mil (Service bok) MKT fin.
Bilen har allt UTOM skinn.
16" alu 15"plåt vinter däck, sänkt, går som en klocka.
Måste ha tag i en Touring så är du intreserad att ta min bil ???

10-15 + 535an är väl inte orimligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.