|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Johann, klart snabbare med 20 hk mer är nog en liten överdrift, men något snabbare är den ju annars vore det ju konstigt eller? | |
|
Den är iaf minst 0,4-0,7 s snabbare till 100 beroende på test av E46 M3 jmfrt med den snabbaste tiden jag sett för E36 M3 någosin, ca 1s snabbare på kvartsmilen och över 2 s snabbare till 200, det tycker iaf jag är klart snabbare. Fråga Gustav så får du se! |
|
|
Jag skulle vilja säga att M3 E46 vinner mkt på M Diffen där den får en bättre start, under 5 s ibland emnl. BMW M. M3 E36 spinner ju klart rätt mkt även när man drar i tvåan. Johann, vi jämförde ju när din avr orginal (men itne min hehe) och du var kalrt snabbare i start. |
|
| Om jag spöar Gustavs M3 som gick mkt bra med min bil original så är det uppenbart att en E46 M3 är klart snabbare än en E36 M3. | |
| Jag har nämligen provat några gånger mot E46 M3 med min gammla E36 M3 och därav min förvåning över att du Johann tyckte att den var klart snabbare för inte någon gång fick jag storpisk faktiskt?! På så sätt så har jag upplevt större skillnad mellan M3 3.0 och 3.2 än mellan E46 och E36, men visst mycket beror ju på föraren med . Ska kanske tilläga att jag hade 255-or ( med mycket fin grepp )bak och en ny koppling vilket underlättar lite . | |
T_J |
theprophet: Tiff har aldrig gillat 4wd och har sannerligen inte mkt vana av att köra det heller, därför hans inställning..han bedömer en bil utifrån hur lätt och mkt det går att åka på sladd... Jag är inte så imponerad av hans arbete som journalist.. Angående det här med turbo ville jag bara på peka att en BMW fantast ofta tror att skulle man bara sätta på en turbo på en BMW så skulle den köra ifrån allt och alla.. Riktigt så enkelt är det inte. Angående min mail så har den deaktiverats p.g.a jag inte använt den, jag använder inte mail så ofta precis. |
|
M 3, Gustav är duktig på att ratta sin M3 och den gick mkt bra. Änåd tog jag honom i 4 (eller var det 5) race uppe i Görla. En av gångerna fick jag en riktigt kass start men han änåd ikapp och om innan det var slut. Sträckan vi körde då var omkring 300-400 m och min bil hade gått ca 30-40 mil efter inkörning. Så min gissning är att de du gasade emot inte var så duktig eller att de underskattade motståndet och ej gav allt. Jag har även testat mot en tysk kompis på långa rakan på Nürburgring där jag gång efter gång körde ifrån honom trots att vi låg på samma växel och han tom fick lite försprång. |
|
|
T_J Nån icq då? Svårt att skicka över filen annars.. Okaj.. Tänkte inte den tanken.. Fast nu när du säger det så håller jag klart med dig: Att just Tiff är Negativ till alt annat utom Bakhjulsdrift! Ska se testerna igen och bedäma dom lite mera kritiskt :) Såg den han gjorde om M5 med och så var det Glitter och Glamor för han verkar ha en enorm förkärlek för BMW! Turbo: Jo det kan jag hålla med om... Tror väl det till viss del men jag är absolut inte fanatisk.. Och oh nej DEt är aldrig så enkelt.. - Den gör sig bäst på natten! Älskar du inte BMW, kan du ju starta ett eget forum ;) |
|
|
Hej på er alla ..... Vet ni inte att det är förbjudet att ändra motereffekten mer än 10% på bilar efter 1975 årsmodell så skriv ut era regNR::: också så kommer det att kosta pengar... Kör på höger sida |
|
|
Vad kul vore livet om man gör ALLT efter regelboken, ibland är intresset större än hjärnan o plånboken. Är det inte därför vi har denna sida... Länk spar till en.... |
|
|
Det sista som behövs är en privatpolis............ Mvh Patrik |
|
|
gudis: näh.. tror inte de. :) Var mest nyfiken. Jag håller mig till mitt skit. Ja du vet.. :) Ställt av M3'an?! /A |
|
| Marie: Om jag stryper den 11% då? | |
|
Cordone: ok.. men din går bra som faen.. har sett din film.. hehe ställt av ?? e du galen.. man kör ju året runt med den.. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.