|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en 316 e36 '97.. är den exakt likadan som en 316 e36 '91? Vad har BMW ändrat på genom årens lopp? Det enda jag har märkt är att fr.o.m. '97 så har dom annorlunda sidoblinkers, och digital display till kliman som jag dock inte vet när den kom.. Nån som kan lista lite grejer? | |
|
Fronten är väll ändrad ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Är den? | |
|
Såg i modellguiden att det skiljer 2 hk och 4 km i toppfarten fr.o.m. '94 Vad har man gjort för gastkramande ingrepp i motorn då tro? |
|
| Plockat bort dragkroken? | |
|
316i -91 har inte abs som standard, det har däremot 97:an. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
ABS kom förövrigt som standard 92 . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Tror att de nyare E36:orna har andra dörrsidor? Mvh Henrik. |
|
|
-91:an har M40-motorn som har kamrem. -94 och framåt har 316i M43-motorn med kamkedja och lite andra modifieringar, därav mer effekt. Mvh |
|
| Okej, det visste jag inte.. trodde jag hade kamrem i min.. skulle vara kul att läsa lite mer ingående om de olika motorerna, finns det någon sida eller något där man tar upp detta? Tysk ingenjörsteknik är alltid härligt =) | |
mase |
nyare front på dom nya (me front menar jag inte fram spojler). blixter och dunder.... magiska.... |
| framspoilern är också nyare... | |
| är väl inte så stor skilland utseende-mässigt..är väl lite högre standard på komfort å kupé inredningar + motorn...ev lite mera tillbehör som standard | |
|
m43-motorn har VANOS, m40-n är utan, därav den ökade motoreffekten shu!: vad var det för färg på din 316i? ///M-power for the folks!!! |
|
|
M43 har inte vanos. Finns väl ingen 4:a i E36 som har vanos. De var väl tvungen att skriva en effektökning när de bytte motor;) 2 hk ökning på 318i mellan M40 och M43 också. |
|
|
Nej, fyrorna har inte vanos! Däremot har M43 variabelt insugningsrör (ventil som ställer om luftens väg vid hög/låg-varv). Mvh |
|
|
ursäkta, lyckades blanda ihop m43 med m50 (hur man nu lyckades göra det, kan man fråga sig???!!!) fel av mig... ///M-power for the folks!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.