|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Tänkte leta efter vinterfälg/däck. Men funderar på vart man skall vända sig, finns ju en del 3-serie vinterhjul till salu. Men passar dom? Tacksam för respons. /Johan |
chrille70 |
E46 och Z3 har precis samma bultcirkel (120-5) och bulttyp (12x1,50B), så E46-fälgar passar alldeles utmärkt på Z3. Har du bara två?:) /C |
|
Även e36 är samma. :) |
|
|
Iofs finns det ytterligare en faktor man måste ta i beaktande utöver navhål och bultcirkel! Det är fälgens inpressning! Fast i detta fall har E36, E46 och Z3 samma av allt. Dvs fälgarna kan skiftas mellan de olika modellerna så länge som fälgarna är tillräckligt stora för att inte ta i bromsarna på olika modeller. Undantag finns dock och det är Z3M och E46M3 som har annorlunda inpressning på bakfälgarna, vilket gör att det blir problem med de fälgarna på andra modeller. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Z3M(M-roadster +M-coupe) har ju ET 19 bak dvs i stort sett samma som 5-serien, så till dessa modeller passar EJ E36 och E46:ans fälgar BAK..... Att tänka på..... Men till övriga Z3:or passar ju 3-seriens fälgar alldeles utmärkt! Kimmo. | |
|
Johan B: Du som fixade exel-oljan kan du inte även ordna nått liknade men med vad som passar till vilken model?? Detta ämne dyker upp titt som tätt och det verkar för en ovan som det är olika bud varje gång. Grattis till jag du vet vad:)) |
|
|
Strarre, tack! ;o) Här finns det en sammanställning, men E46 och Z3 finns inte med i den listan: Länk Kanske skulle vara en idé att göra en sammanställning som du säger... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
estorilmongo: du menar att det är annorlunda ET på M och vanliga? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Men passar E46 M3ans fälgar på M-Coupé ? | |
| Z3c 4 ever!: Japp, bakfälgarna på M-Z3 har ET 19 och BÖR i fortsättningen vid ett ev fälgbyte också ha det..... Om man inte vill att dom ska sitta ca 20-22 mm längre in än standardfälgarna. Däremot så har ju 1,8 - 2,8 Z3 samma inpressning runtom. Detta vet jag säkert eftersom jag själv provmonterat mina orig.Z3M-coupe bakfälgar på 2 st andra Z3:or, en 1,9:a + en 2,8:a. Fälgarna stack ut hyfsat mycket utanför skärmkanterna kan jag säga, såg ut som en..... ja jag vet inte vad..... Kimmo. | |
modano |
M-roadster har ET41 fram och 8 (!) bak! ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.