|
|
|
|---|---|
hogbergs |
Det här vore nått va Länk |
|
Svart att skriva ett svar nar man dreglat pa tangentbordet..... Men grabbarna pa bilprovningen kommer val att skratta sa dom fiser nar man skall regga in den :-( |
|
|
0-200 på 7,7! Nästan som min till hundra! :P /Manray/ |
|
|
hmm klart dålig toppfart på 326km/h i förhållande till motoreffekten, betänk att M5E39 grejar nära 300km/h utan fartspärr med 400hk. Men oavsett detta lär bilen vara en uddafågel som sällan skådats, synd bara att det inte fanns någon bild..men den ser väl original ut..förutom M-paket, stripes, 19" monsterfälgar. |
|
|
Tack "johanaxelson", känns bra att vara en grabb när man brukar få vara en sur gubbe! Jag vet faktiskt inte hur svårt det är att få Alpina att skriva ut intyg...? Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
hogbergs |
Tycker inte riktigt att 326 km/h är en dålig toppfart, tror att det är svårt att få upp dom i högre hastigheter p.g.a luftmotståndet. Däremot betvivlar jag 0-200 på 7 sek starkt. |
|
Förmodligen FAKEannons ännu en gång, 0-200 på 7,7 sek, jo tjena med "endast" 605 hk i denna bil. |
|
|
jesperado - nä, det finns ju inte bara gubbar pa bilprovningen och alla ar ju inte sura. Manga verkar gilla sitt jobb. Särskilt om man kommer med en äldre bil. Man kanske skulle ringa Alpina och fraga, men BMW är väl generalimportor for dom i Sverige och da vägrar dom säkert som vanligt. //johan |
|
|
0-200 km/h på 7.7 sekunder skulle göra att denna bilen gör 0-402m på uppskattningsvis 8.5-9 sekunder gissningsvis. Låter ganska otroligt om bilen inte är moddad hårdare än bäckis åk. Låter svindyrt om man ska få snurr på en E36 på det viset. Det är nog tyvärr ännu en fakeannons. |
|
|
Chansen att få loss ett intyg är minimal, men den finns. Det kan ju vara värt ett försök, du kan ju knappast få mer än ett nej. Men räkna med att ett intyg kommer att kosta en del pengar om du får ett. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
| Det tråkiga är ju att om man skaffar en bil och sen inte får ett intyg så står man där med skägget i lådan. | |
|
Troligen fake!?! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Låter lite märkligt. 0-100 på 3,1 och 0-200 på 7,7. Det klarar väl inte ens en McLaren F1? | |
| En McLaren F1 gör 0-60 mph på 3,2 sek och 0-100 mph på 7,7 sek, och får alltså råstryk av denna Alpina B8, som har mindre hästkrafter och antagligen väger mer! Luktar fake-annons... | |
| Finns inte en chans att dom prestandasiffrorna stämmer.... | |
| Det är inte någon ovanlighet med dessa absurda prestanda siffror, finns många exempel genom åren. Jag såg själv någon BMW850 med ca 1000hk i, visst den såg ju potent ut med störtbur och allt men ändå skumt. För några år sedan annonserades en Testarossa König med biturbo också ca 1000hk. | |
|
Koenig har iof byggt (gör fortfarande) 1000hk dubbelturbo-testarossas. Dinan i USA har jag för mig gjorde tester med runt 1000hk i bmw 850, men driftsäkerheten var väl inte så bra. Men de brukar inte gör 0-200 på 7 sek. Det brukar ju vara 0-200 på runt 10 sek och 400m på drygt 10 sek. Lite mer sanningsenliga siffror. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.