|
|
|
|---|---|
|
Ska kolla på en BMW 320 -91 E36 idag som har rullat 18k mil.Ingen servicebok och importerad för ca 7 månader sen. Finns det några briset/fel jag ska kolla på, men tanke på detta är första årsmodellen osv. Bryr mig inte om att det inte finns någon servicebok men tanke på priset. Tips mottages tacksamt. Mvh | |
|
Kolla bussningar i fram- och bakvagn. Bara av nyfikenhet, vad kostar den? Micke |
|
|
32k vill han ha. Ska kolla bussningar. |
|
theedge |
spårkänslig? |
|
Är e36:a gul? bara undra... Länk |
|
ant |
jag tror jag förstår vilken bil du syftar på silwer. om det är den så skulle jag vara mycket försiktig vid eventuellt köp. länk till den bil jag tror du menar silwer: Länk ========== Länk |
M3 wanabe |
Han är iallafall ärlig och talarom att bilen har rost. Vilket andra svär och lovar att det inte finns och så åker man 10 mil eller nåt och då upptäcker man Rost och ROST. |
|
Den bilen har diskuterats ett antal gånger! Som Ant skriver: Var mycket försiktig om du skall köpa den bilen! Frågor som man kan ställa sig själv: Varför är inte bilen svenskregistrerad? Har de försökt att registrera den i Sverige, om inte varför? Är bilen stulen och därför inte möjlig att registrera i Sverige? Är den möjlig att registrera i Sverige över huvud taget? (Det kan vara problem med en mängd olika saker!) Med lite otur kan du bli ståendes med en bil som är omöjlig att registrera i Sverige. Har du lite mindre otur kan du tvingas till kostsamma reparationer/modifieringar för att få den i registreringsbart skick! Inte omöjligt att de kommer att kosta betydligt mer mot vad du får betala för själva bilen. För övrigt brukar det bli dyrt i slutändan att köpa "billiga" vrak! Mvh |
|
| Vad är premissen för att få registrera en bil i Sverige, räcker det inte med att modellen redan finns reggad? Isf borde ju iaf inte det vara något problem. Jag skulle nog kosta på mig ett besök iaf, om det bara är lite rost och inte mycket annat så är det ju ett bra köp, men jag håller med dom andra, försök att kolla historiken.. | |
| När jag kollar närmre på bilderna ser den dock ut att behöva en hellackering, om inte så iaf delvis. Fronten ser ganska härjad ut.. kanske inte är så väldigt billigt ändå? | |
|
hmmm, olika regnummer fram/bak... rodge dodge Länk |
|
|
JohnJohn: Att spåra historik på en bil i denna prisklassen kan kännas lite overkill i min mening. Jag hade mer gott på sunt förnuft, hur låter motorn, är de några bakvagnsbussnignar som e kassa? andra oljud? Något slitet som måste bytas direkt? Att den e tysk registrerad är ju ett dilemma, som johan nämner här ovan så finns de säkert en bra orsak till varför den inte blivit inreggad i moder Svea. Om ägaren inte går med på att besiktiga bilen innan köp så hade ja backat ur. Även om den är ett fynd. Milen kan man bara utgå ifrån att de inte stämmer. om den gått de dubbla är ingen fara med tanke på priset. Om du själv inte är direkt motor/bil kunnig ta med en vän som är det och åk o titta. Jag vill inte ens fundera på vad han betalt i tyskland för bilen... Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
| JohnJohn1: Hoppas du har sett att han satt ner priset till 29500:-, Länk | |
| lägg på 450 spänn till, läste fel, om det nu är den bilen han ska köpa... | |
| Skadar ju inte att kolla på bilen, det går ju alltid att sälja den i delar annars. Men det ser ju inte ut att vara nån riktig pärla precis, med tanke på hur den ser ut runt fronten nedtill kan man ju tänka sig att den har gått en del vilda mil. Men som sagt, säljer du den i delar kan du säkert få ut en del pengar för den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.