|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
--->jesperado Var är du besiktningsman någon stans? tar du mutor? skojar bara, bra att ha någon som har svar på alla våra dumma frågor och dementerar olika rykten om vad som går och inte går igenom sbp. Tack för alla svar. Länk |
|
|
>>>jesperado Hur är det med en 325 coupè -92:a när man konverterar med turbo? Vad ska man tänka på då för att få igenom den? Väldigt tacksam för svar!!! |
|
ant |
The_Emperor: att återställa motorn till ett helt orginal liknande utförande. det går ju som sagt i princip inte att få ett intyg från bmw där dom visar att din bil får reggas med turbo. ========== Länk |
|
Menar du få genom en kontrollbesiktning så rekommenderar jag att demontera turbon helt. Du kan även "chansa" och sätta den ur funktion på något vis. Menar du få den genom en registreringsbesiktning med turbon så är det som sagt intyg som gäller. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
jag har helt röda blinkers bak kommer det bli strul på besiktningen V8-POWER |
|
ant |
det beror på om bakljusen är av den tillåtna sorten eller om du har målat dom själv. har du målat dom själv så ska du ha tur för att få igenom dom. jag har besiktat två gånger med egenmålade ljus. är det gjort på ett snyggt sätt utan rinningar osv så kan det gå. ========== Länk |
|
Är det ett korrekt märkt glas och inte modifierat på något sätt är det tillåtet. Är det däremot t.ex. lackerat rött är det inte tillåtet. Det måste naturligtvis även blinka orange. Men som sagt, är det snyggt finns en hyfsad chans att besiktningsteknikern inte tänker på det. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.