|
|
|
|---|---|
| Då försäkringen på en E32 750i är rätt så saftig, så undrar jag om man kan entusiast försäkra en sådan. Jag skulle nog ändå inte använda den så många mil om året då den bara skulle gå som sommarbil.. | |
|
Har försökt, men det går inte! Vad har du fått för premie på den? Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
37868:- på Folkskam 29876:- på TryggHansa Detär sånna här stunder som man är glad över att man kollar försäkringen INNAN man köper bilen...de är frästande billiga i inköp! |
|
|
Jag kollade också upp försäkringen innan jag köpte bilen, för att inte gå på en nit. Då fick jag en skitbra premie (runt 5000:-/år vill jag minnas). Sen efter ett par månader höjdes den med några hundra procent. Inte mycket att göra åt det, då var ju redan bilen köpt. Jag har som sagt försökt entusiastförsäkra den, men utan framgång. Nu är jag försäkrad hos Susab, hade utan jämförelse lägst premie på min bil! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
| Det borde gå att entusiastförsäkra en E32:a om den är "något utöver det vanliga". OBS inget illa menat mot dig Jeppe! | |
|
Nej tyvärr, ev. en Alpina B12 då. Annars är den för ny och för vanlig för att klassas som entusiastbil. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Speedy : En entusiastförsäkring är till för "hobbybilar" dvs bilar som används väldigt sparsamt(max 500 mil/år) och absolut inte till för bilägare som tycker att den vanliga premien är för hög!!! Det går att entusiastförsäkra nyare bilar ( texM3 E36, M5 E34 ,E31)men givetvis ska "bil och ägare" uppfylla alla krav!! Om en E32 ska godtas så måste det vara precis som "micke80" skriver ,något utöver det vanliga tex en ALPINA B12 /B11 3.5 men även en "vanlig"E32 med VÄLDIGT låga mil och i extremt fint skick kan gå !! Hälsningar Ando Gunnarsson Försäkringsansvarig BMW Club Schweden |
|
|
Då har vi fått olika uppgifter av försäkringsbolagen. Min bil skulle inte ens gå att entusiastförsäkra om den så varit fabriksny och lagd i malpåse enligt de bolag jag talat med. Den är för vanlig helt enkelt! Däremot har jag lyckats entusiastförsäkra en relativt risig 3.0 Csi, och en rostig 2002 Tii... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
Jesperado : Det är just det som är en av fördelarna med att vara medlem i BMW Club Schweden , man får sin bil besiktigad av en BMW expert och han hade definetivt ej tagit din "risiga" csi, men utan tvivel en 750 av 88 års modell med 10 km på mätaren !! Hälsningar Ando |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.