AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
842

Spraya speglar ?

jahapp, har eventuellt tänkt att spraya mina spegelkåpor vita (som bilen) till sommaren...nu undrar jag, kan man få tag i samma vita färg som bilens (Alpeinweiss) på sprayburk, eller kan man bara köpa det löst i liter så att säga ?? tänkte på att en lackeringsfirma bör kunna ordna denna kulören?

har även ett område på frontspoilern, vid höger dimljus (från förarplatsen sett) som skulle behöva en färgförändring...från inkagul grundfärg till vit :)

jag har hört talas om att man kan köpa mindre burkar med färg för att göra touch-up på mindre områden. Men om man som jag skall färga om större delar så hur går man tillväga då ?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
ant
hos din bmw handlare kan du köpa bättringsfärg på sprayburk. är nog inte så farligt dyra.
annars kan du ju gå till en större färghandlare och be dom tappa rätt färg på sprayburk. men då måste du nog ha med nån slags färgkod.

==========
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
De flesta färghandlare/lackerare kan hjälpa dig med färg.
Är du säker på att din bil inte är lackad i alpinweiss II? Tycker att den borde vara det...i så fall är din färgkod 218.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jag har alp-weissII och har köpt bmw Alpinweiss hos OK, och jag tycker det funkar bra till mindre sprayningar och stenskott.
Liten burk 45;- Stor burk 85;- Medföljer en liten pensel samt instruktioner. De har oftast burkarna bakom lås, finns även på Mekonomen.

Mvh: Friik
hmm..detta ser ju lovande ut !

ant: kostar det ngn större summa att få en färghandlare att tappa upp färg på sprayburk ?

Kristian Larsson: nej, jag är säker på Alpeinweiss! :)
står iaf så på lappen i motorrummet...ser man ngn skillnad på dom två?

får ta och uppsöka bmw för införskaffning av färgen då..tackar för hjälpen !

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Visst är det möjligt att du kan ha alpinweiss (1). Skiftet till alpinweiss II skedde vid årsskiftet 87-88 och din 88:a kan mycket väl vara tillverkad 87...
Hur som helst, alpinweiss har färkod 146.
Tror inte att du ser skillnad på färgerna om du tittar ner i burkarna men om du lackar huven i en färg och skärmarna i den andra ser du garanterat skillnad.
Kristian Larsson:

ok..bilen e inreggad 871031...
tur att ja inte skall lacka om huven :) nämen det blir säkerligen bra, skall se om man kan få tag i lite färg så att bilen blir enhetlig i färgen :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.