|
|
|
|---|---|
| Bilen en 325-91 e36 varvräknare tempmätare tankmätare förbrukningsmätaren är stendöda och kilometervisaren visar bara pppppp?? | |
|
jag vet när färdatorn visar ppppp så har en kabel gått av eller dålig kontakt det är var jag komemr på men jag har inte haft en E36 så det kan vara nåt specielt vänta en stund så kanske nån kan hjälpa dig bättre fast det du kan göra är ju ner men instrumenhuset och börja mäta mjed multimetern och så om det för det första kommer ström A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night icq:137785585------------- - Team turbo addicts - The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! |
|
|
Min bil visade samma symptom igår. Samt att den gick ryckigt och var orkeslös under några mil. Första gången detta uppkommer under vintertid. Min bil är ny tvättad. Detta är en vanligt fel på sommaren när bilen tvättas ofta, fukt tränger där det inte ska tränga in. Dock försvinner detta när jag stänger av motorn, väntar några minuter, och sedan startar motorn igen. Trots kylan(-22) gissar jag på fukt eftersom detta problem uppkom efter flera mils körning då motorn med omnejd hade blivit reält uppvärmd. Mvh Henrik. |
|
|
Jag har likadant problem på min 325 -91. Temp Tank varvräknare+ ecomätare är ur funktion. Vid miltalet står det PPPPPP. Hastighetsmätaren visar för snabb fart. Lampona och belysningen fungerar som den ska. Panelen ger även ifrån sig en väsande ljudsignal med jämna mellanrum. Även färddatorn på min kärra strular, man ser inte vad det står på displayen. Kan dessa fel höra ihop? Vad är bäst i detta fallet? Jag har provat att löda på kretskortet utan resultat. Skall man skaffa en nu panel eller försöka laga den gamla? Går det att mäta upp panelen och se om den är trasig? Vad kan det annare vara för fel? Hoppas någon kan hjälpa! En ny panel kostar skjortan! |
|
|
Hade inte E39 samma symptom när en ABS givare började att balla ur? Har för mig detta faktiskt, DÄr snackar dom om en givare vid ena bakhjulet, Bara en tanke... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
Bmw_325ix |
jag hade samma problem i min e30. den bara slutade att fungera efter att den hade varit på verkstan. jag startade om den från början, alltså kablarna i batteriet. då blev allt till sig och har fungerat perfekt efteråt. det är värt ett försök.... |
|
jag hade samma problem på min e-36 91:a 325:a jag bytte mätarhuset sen fungerade det köpte ett på skroten det kostade 1500:- tyckte inte jag var så dyrt BMW ROCKAR FETT |
|
|
Lyfter denna tråd!!! HJÄLP!!!! Citerar: Jag har likadant problem på min 325 -91. Temp Tank varvräknare+ ecomätare är ur funktion. Vid miltalet står det PPPPPP. Lampona och belysningen fungerar som den ska. Panelen ger även ifrån sig en väsande ljudsignal med jämna mellanrum.. Exakt detta hände mig idag nu precis faktiskt!! Efter att ha kört 7 mil så bara dog ovan nämda!! Någon som löste detta problemet?? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Jaha!! va ute precis och provade vrida runt startnyckeln igen och döm om min förvåning men nu fungerar de igen!! vad kan ha gjort detta, någon som vet?? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Lyfter tråden än en gång!! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
| Att det inte funkar och sen plötsligt börjar funka igen tyder ju bara på glapp/dålig kontakt. | |
|
ravve: Jo de eh sant, Men var?? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.