AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
537

Garret Turbos?

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Finns den nån Hemsida med info om dessa?? Och passar dessa bra med BMW?

-

Den gör sig bäst på natten!
Länk

Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar...
Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Är Garret = Holster??

-

Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Holset och garret är inte samma agg.

Pröva Länk istället
Garrett`s hemsida hittar du här: www.egarrett.com

/Anders
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
JohnJohn1:
Arvidsson:
Tackar! Sitter dessa i många Jappsar och Sabbar? Har fått för mig det iaf!

-

sitter garrett i de flesta gamla saabar och volvos och i tex Nissan 200sx.....

Team A-V-T Racing
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nu är frågan om nån Garret Turbo kan Göra nåt roligt med en Rak 2,5:as 6:a. Näe det är inte 525:an som kommer att få turbon, utan jag funderar på att en stackars 325:a ska kunna få det till sommarnen om jag nu hittar en billig bil som man kan gå lös på! Sen är frågan om man kan plocka ur en 100-200 hästar till med dom! Funderar även på Dubbla 525 Tds Turbos. Fast jag är osäker om dom kan ladda så mycket... Nån som vet så är jag glad =)

-

Beror på vad du är ute efter....körbarhet å å "kärring" register eller Maxeffekt å strippen :-)

??

Team A-V-T Racing

Men trackbite då?......
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Arvidson:
Om man benämner det som med att säga: Jag vill ha mera Gatutryck i bilen! Aktuella objekt är en 528:a och en 325:a.. från sent 80 tal. Så det drar emot mera Strip kvaliteter och mera Glädje-Vålds körning. =)

-

Nått av de mindre lastbilssnurrorna Garrett GT32 kanske, med något av de mindre avgashusen.....svårt å bedömma beror ju på vad för Grenrör ,orörd eller portad topp å en massa andra variabler.....jag skulle hålla mig undan för dom äldre garrett T04:a snurrorna, om du inte hittar ett med skruvat 360lager annars håller de inte speciellt bra.....nått av Holsets HX -aggregat kanske...360lager orginal....kräver dock ett ordentligt oljeflöde...

/Anders

Team A-V-T Racing

Men trackbite då?......
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Då får jag söka efter en GT32:a i första hand då den låter mera tilltalande annars så är det väl Hx:en då! Fast det skulle väl kunna gå att bygga en egen oljetillförsel till den turbon, fast det kan nog bli rätt omständigt med =/. T04:a löåter som en rent dum ide om man ill ha lite mera hästar då..

Angående Grenröret? Det får man väl ta och göra så Robust och med Tjockt gos på så att man kan få ha Väldigt hög värme! Orgnial Grenen til 528 (E28) har väl två ingånar och då skulle man väl kunna köra dubbla mindre turbos eller är det att föredra Gt32:an då med? Troligen så blir väl Toppen portad och så biffa upp Bränlse sprutet(spridare och bäränsle pump och rören med då kanske..) så att de inte börjar kivas..

/Johan
-

det är en del saker du måste ha klart för dig innan du väljer turbo, ska du ha nån nytta av en så stor turbo (som du säkert vet)...måste du modda block och underdel,gärna balanserad underdel,O-ringa blocket etc...endera köpa eller tilverka eget grenrör.....Kompsänkning av kolvar alt. köpa kolvar tex JE, Venolia etc...olja,oljeretur,IC,Wastegate mm mm..... nått sprut typ Autronic, Haltech, Hestec, Prospark, DTA, spridare, pump(ar) listan kan göras lång......

Annars så kan man ju kompsänka å tänja på orginal-sprutet med progressiv BTR tex å hänga på en Mitsubishi TD04-18T å inte ladda ihjäl dig....så har du både dump å wastegate integregrat......

Team A-V-T Racing

Men trackbite då?......
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Det sista låter instresant som ett första steg. Och nej jag har inte koll på allt men en del inblick har man ju. har läst till mig mycket men har ingen praktisk erfarhenhet. Det får min bilmek vän stå för! Så vi kommer jobba ihop sen med detta och kompletera varandra. Jag tar Teorin och han Det riktiga görat till viss del!

Så att börja med lite mindre prylar och få det att funka relativt felfritt är nog det man måste göra? Tänkte på en annan sak hur får man tag på Mitsubishi agget? Progressiv BTR ska väl inte vara så svårt att anskaffa eller?

Tackar
-

Lättast är att annonsera på nätet....brukar gå å hitta nya aggregat ganska snabbt...ett tips om du ska leta efter MHI-TD04:or är Turboperformanceclubs`s forum eller Stcs.nu

MHI-TD04:orna har 360lager orginal och är personbils-snurror sitter på tex V70R Saab, 9000 aero ...passar antagligen dina krav bättre...

Team A-V-T Racing

Men trackbite då?......
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Tack och Bock Anders =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.